Jump to content
Piranha-Fury | Alles wat je wilt weten over Piranha's
  • 0
Sign in to follow this  
killarbee

Indotestudo elongata

Question

Alweer tijdje zijn is er een koppel Indotestudo elongata (Geelkoplandschildpad) bij ons komen wonen in een open bak van 2.40 x 80 cm :)

Even een paar plaatjes van de paddo's:

2013-11-27 20.47.52.jpg

2013-11-25 23.18.49.jpg

2013-11-25 21.46.47.jpg

2013-11-18 21.57.41.jpg

2013-11-18 21.57.48.jpg

Recommended Posts

• 0

Wauwie :jawdrop:  Mooie turtles! Hebben ze ook zwemwater?

• 0

Wauwie :jawdrop:  Mooie turtles! Hebben ze ook zwemwater?

Ik ben nog zoekende naar een werkbare oplossing voor een ondiep zwembad. Het zijn landschildpadden dus zwemmen kunnen ze niet.. maar een badje om ff in te pootjebaden is iets wat nog in de planning zit. Nu sproei ik ze dagelijks met lauwwarm water en dat lijken ze ook fijn te vinden.

• 0

Oke dan :thumbup:  Dat stellen ze ook wel zeer op prijs anders drogen ze mischien ook uit?

• 0

Oke dan :thumbup:  Dat stellen ze ook wel zeer op prijs anders drogen ze mischien ook uit?

Dat zal wel wat meevallen ;)

• 0

Haha wat een leuke beesten :)  

Mis is zon opvangbak voor onder je wasmachine een mooi badje voor ze? Is niet te diep ook lijkt me

Maar herinner me wel dat die dingen nieuw nog best prijzig waren..

• 0

Erg mooi! Zijn ook best aan de maat zo te zien. Hoe groot kunnen deze jongens worden?

• 0

Haha wat een leuke beesten :)  

Mis is zon opvangbak voor onder je wasmachine een mooi badje voor ze? Is niet te diep ook lijkt me

Maar herinner me wel dat die dingen nieuw nog best prijzig waren..

Dat is geen gekke gedachte maar wel te groot. Ik zat te denken aan een kingsize ovenschaal formaat maar dan iets van plastic. onderkant van een plastic ton oid. Thnx voor het meedenken!

Erg mooi! Zijn ook best aan de maat zo te zien. Hoe groot kunnen deze jongens worden?

30 - 35 cm  ..  daar zitten deze dame en heer ook aan. Ik heb ze nog niet gemeten. Maar het is een leuke maat om binnenshuis te houden. Mits je daar de ruimte voor wilt op offeren.

• 0

Grappige beesten :).

Klimmen ze ook wel eens de bak uit op verkenningstocht door de woonkamer? Lijkt niet zo'n hele hoge barrière de foto. Hoe ben je hier eigenlijk op gekomen en hoe zijn de beestjes verder qua gedrag?

• 0

Wil je er ook aan beginnen anthony? :p

• 0

M'n vriendin zit te zeiken om een chihuahua, misschien is dit een leuk alternatief :p

Hahhaahhaa!!! Nee heb je ;)

• 0

Grappige beesten :).

Klimmen ze ook wel eens de bak uit op verkenningstocht door de woonkamer? Lijkt niet zo'n hele hoge barrière de foto. Hoe ben je hier eigenlijk op gekomen en hoe zijn de beestjes verder qua gedrag?

De bak is zo'n 40 cm hoog. Dus eruit klimmen is geen optie. Ik heb meer foto's gemaakt maar mijn Dropbox werkt niet mee.

hieronder een idee van de hele bak

2013-11-30 21.19.28.jpg

Hoe ik er aan begonnen ben is een lang verhaal. Maar een kennis van mij hier in de buurt heeft 2 kassen vol schildpadden. Nu ben ik al jaren ' geinfecteerd ' met het reptielen virus en ik heb van allerlei soorten wel iets gehouden of verzorgt. Het laatste wat ik hiervoor heb gehad zijn gifslangen. Die heb ik uiteindelijk weg  gedaan omdat ik deze hobby binnen het gezin niet kon delen. Dit ivm de veiligheid voor de andere familieleden.

Schildpadden is dus wel iets wat al langer een wens was maar er nooit van is gekomen tot voor een tijdje terug.

In ieder geval beter dan een chihuahua.. haha

• 0

M'n vriendin zit te zeiken om een chihuahua, misschien is dit een leuk alternatief :p

Dat ga je niet menen een tsjiwawa, kan ze beter een cavia nemen die hoef je ook niet uit te laten lol :p

• 0

Dit heeft opzich ook wel weer wat.. je alleen wel de ruimte hebben voor zo'n mooie bak

• 0

Nog wat plaatjes

2013-11-30 21.20.20.jpg

2013-11-30 21.20.05.jpg

2013-11-30 21.19.45.jpg

• 0

Ahhh kijk, dat plaatje van een afstandje geeft een wat betere impressie van hoe het eruit ziet. 

Dat heb je zeer leuk in elkaar geknutseld zo, en ik vind het wel  grappige beesten. 

Inderdaad een stuk familie-vriendelijker dan een gifslang, in de zin dat ze je familie niet uitmoorden :p.

Heb je nog meer interessante huisdieren? Ben wel benieuwd geworden nu naar wat je nog meer hebt zitten.

• 0

Wat ik heb staat in mijn signature :) Google is ur best friend.

• 0

Haha, gaaf.

Hoe groot worden deze ongeveer?

Of zijn ze inmiddels al volgroeid?

• 0

Mooie beestjes, en geen haren in huis.

Van de schilpadden tenminste.

• 0

Ik moest wel lachen toen ik 'Felis Catus'  googelde en gewoon plaatjes van een kat te zien kreeg haha, had ik kunnen weten ook natuurlijk :p.

Mocht je een keer tijd en zin hebben om wat foto's te posten van je Juwel Vision, graag! Mooi bestand, ben wel benieuwd naar die Synodontis petricola.

• 0

Ik moest wel lachen toen ik 'Felis Catus'  googelde en gewoon plaatjes van een kat te zien kreeg haha, had ik kunnen weten ook natuurlijk :p.

Mocht je een keer tijd en zin hebben om wat foto's te posten van je Juwel Vision, graag! Mooi bestand, ben wel benieuwd naar die Synodontis petricola.

:) Ik zal eens kijken wat ik kan doen ... ze zijn enorm lastig te fotograferen  de synodontis ssp ... omdat ze zich vooral niet laten zien. De petricola laten zich wel zien maar dan op de achterwand van de bak.  Ik zal er eens een apart topic voor openen als ik ze op de foto krijg.

Haha, gaaf.

Hoe groot worden deze ongeveer?

Of zijn ze inmiddels al volgroeid?

Om en nabij de 30 cm, volwassen  tot max 35 hier ligt " zij"  op een 30 x 30 tegel.

2013-12-02 21.12.30.jpg

En nog een foto van de vrouw:

2013-12-02 21.14.11.jpg

• 0

Vandaag hebben we een zwembad voor de paddo's geinstalleerd.

2013-12-08 22.07.55.jpg

2013-12-08 22.13.39.jpg

• 0

Leuke beestjes,, maar ik zie geen zwembad:p

• 0

Leuke beestjes,, maar ik zie geen zwembad:p

Het is een beetje een wazige foto maar op de onderste kan je zien dat zij net uit het zwembad komt gekropen :)  er liggen kleine bakstenen in voor het in en uit komen.

maken ze er ook gebruik van? 

Jep

Sign in to follow this