Jump to content
Piranha-Fury | Alles wat je wilt weten over Piranha's
  • 0
Sign in to follow this  
Guest Memento

Update

Question

Guest CombiChrist

Maar eens een updateje...

Vandaag de goliaths uitgevangen om ze in hun nieuwe bakken te kunnen vestigen. Zenuwslopend klusje om eerlijk te zijn, twee zulke grote beesten proberen uit een terrarium in een klein transportbakje te loodsen, maar uiteindelijk gelukt en toen maar snel de nieuwe bakken op hun plek gezet en het verlichtingsframe er boven geplaatst.

Het zal wel weer het nodige stof doen opwaaien bij enkele spinnenliefhebbers als ze zien in w

11 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Guest CombiChrist

En inderdaad, ik moet toch eerlijk toegeven best tegen het uitvangen opgezien te hebben gezien ik voor beiden de deurtjes uit de terraria heb moeten verwijderen om er vervolgens recht voor te gaan zitten.

Nu maar wachten tot de ventilatieroosters bezorgd worden, kan ik de bakken tenminste afwerken :laugh:

• 0

Dat vangen geeft toch weer een andere kick als met een aan flarden verscheurd netje een piranha pakken. :welcome2:

Ik denk dat ik makkelijker voor de piranha zou gaan dan voor jou Goliath.

Heb je jou bak in je woonkamer staan of in een aparte kamer?

Edited by Nosmo

• 0

Ik vind het allemaal erg indrukwekkend :welcome2: (als het maar wel bij een ander is)

• 0

Ziet er mooi uit! Het dichtstbijzijnde wat ik heb gehouden dat op een terrarium lijkt was een hoog terrarium met bidsprinkhanen.

Kan me voorstellen dat het een zenuwslopende bezigheid is om deze joekels uit te vangen! :laugh:

Hoezo is zou het bij spinnenliefhebbers veel stof doen opwaaien dat er zoveel ventilatie in de bak zit? ivm de luchtvochtigheid of zo?

Hoezo is de Hadogenes troglodytes 1 van de weinige schorpioenen die je wel kan boeien (en waarom de rest niet dan? :thumbup:)

Einde van het 3e graads... :welcome2: hahaha!

• 0
Guest CombiChrist

De ventilatie is wel prima, is juist goed voor een hoge RV. Alleen gaas en grote vogelspinnen is een niet erg logische combinatie, gezien ze het los kunnen trekken.

En qua hoogte-breedte verhouding zijn dit meer bakken die voor boomspinnen bruikbaar zouden kunnen zijn, al is een 40x40 oppervlak ruim voldoende voor een bodembewoner.

Maar de gedachte is dus, dat een bodembewoner zal gaan klimmen om te proberen de bak uit te komen, wat hem gegarandeerd zal lukken als de bovenkant uit gaas bestaat.

De kans is echter groter dat ze vallen en zichzelf dodelijk verwonden daarmee.

En dat goliaths te zwaar zijn daarvoor is niet iedereen het mee eens blijkbaar, het is net zo iets als de 60 liter/per vis richtlijn wat dat betreft. Het wordt nogal als gouden regel gezien dat bodemspinnen in lage bakken moeten...

(en hierin hoop ik dat de wetenschap echt klopt, anders klimmen ze dus vannacht via de Draconia omhoog en trekken het gaas los...)

Bidsprinkhanen zijn ook leuk, de spinnen zijn er dol op !

Wat schorpioenen betreft, het zijn net blowende reggae pubers. 100% paasief en als je 's avonds thuis komt, zitten ze nog precies waar ze 's ochtends zaten.

H.troglodytes daarentegen is wat actiever en kunnen (met een beetje geluk) samen gehouden worden ondanks de indrukwekkende afmeting van een dikke 20cm.

Erg defensief en het mooie er aan is, dat ze een soort sociaal gedrag kennen. Pest de ene, en de andere valt je aan.

Interessant voor een species die puur instinctief leeft :welcome2:

• 0

Duidelijk wat betreft de Scorpio's. :)

En, zijn de Goliath's ontsnapt vanacht? :)

• 0
Guest CombiChrist

Haha gelukkig niet :)

Net hout en aluminium roosters gehaald, dus de gaten aan de onderkant en een deel van het lichtframe kan ik alvast afwerken :)

• 0

Krijg al koude rillingen als ik het aan het lezen ben brrr :)

• 0
Guest CombiChrist

Vandaag de onderste ventilatiegaten en de lichtbak afgewerkt met ventilatieprofielen...

Ziet er toch beter uit zo :)

Sign in to follow this