Jump to content
Piranha-Fury | Alles wat je wilt weten over Piranha's
  • 0
Sign in to follow this  
Guest Memento

Blaptica dubia

Question

Guest CombiChrist

Verbazingwekkend hoe irritant hard, lang en vaak krekels en sprinkhanen kunnen striduleren. En gezien ik inmiddels er flauw van werd ze zelfs op de slaapkamer te horen, begon de gedachte aan andere voederdieren toch wel vaak op te spelen.

Alleen de verkrijgbaarheid daarvan laat wel eens te wensen over, evenals de kostprijs in een dierenwinkel. En met inmiddels 15 hongerige spinnen in huis gaat het best hard, dus wordt een eigen kweek wel een interessante optie.

Dus sinds maandag een stuk of 75 nieuwe diertjes in huis : Blaptica dubia kakkerlakken.

Na wat prutsen met Curver bakken die

12 answers to this question

Recommended Posts

• 0

de meeste mensen willen ze uit hun huis hebben, jij neemt ze in huis ;)!

Kraakt waarschijnlijk lekker, als de spinnen ze opeten...

• 0
Guest CombiChrist
de meeste mensen willen ze uit hun huis hebben, jij neemt ze in huis ;)!

Bedoel je daarmee de spinnen, de kakkerlakken of beiden ? ;)

Kraakt waarschijnlijk lekker, als de spinnen ze opeten...

Niet echt, niks kraakt wat door spinnen gegeten wordt. De spijsvertering vind namelijk buiten de spin zelf plaats, dmv het gif wat enerzijds neurotoxisch is, anderzijds eiwitoplossend werkt (daarom genezen gifbeten zo langzaam) dus de spin doet niks anders dan het opgeloste beestje opslurpen (nee, slurpen hoor je ook niet).

• 0
Guest Rietslang

Brrrrr spinnen..... Heb er een echte fobie voor!

Een collega van mij heeft ook zo'n beest, een tarantula dacht ik

Als je die zen bakje opendeed deed het diertje iets met zen poten en er vlogen massa's miniscule haartjes in het rond die je ferm konden doen prikkelen, soort verdediging.. ;) (heb ik me door hem laten vertellen...)

Anyway, doe wat je graag doet en je slaagt er wat mij betrefd wel in.. ;)

• 0
Guest CombiChrist

Vogelspin. Tarantula is eigenlijk een verkeerde benaming die door de pioniers aan ze werd toebedeeld. Tarantula is eigenlijk maar

Edited by CombiChrist

• 0
Guest Rietslang

ik ben idd in het bezit van een mooie lampro slang, nog nooit bang van geweest voor zover ik weet..

maar een prachtige gifslang is moeilijk te vinden in een dom landje als Belgi

• 0

gewoon in curver doen hoor... en die curver op de terrarium zetten ;-) dan word ie verwarmd... heb het jaren zo gedaan... kilo's en kilo's!!! kan er ook een hand meelwormen bijgooien, die gaan dan ook kweken en eten de dode dubia's en de rotzooi nog eens weg ;-)

• 0
Guest CombiChrist

Ik hou niet van curvers, lelijke dingen...

En bovenop mijn terraria zetten schiet niet op, gezien die op 21-24 graden zitten en ik de kweek op 30 wil houden :down:

Meelwormen kan ik helaas niks mee, maar volgens mij vreten dubias hun dode soortgenoten zelf op toch ?

• 0

dubias zijn indd lekker makkelijk :laugh:

stinken niet springen niet en ALS ze ontsnappen dan overleven ze het toch niet en ze vormen geen plaag en hun voedingswaarde licht veel hoger dan die van sprinkhanen en krekels enz :p

heb een hele tijd dubias gekweekt voor mijn 8 baardagamen (die ik niet meer heb)

ik zie dat je een lamp gebruikt ook.?

die kan je beter uit doen :cry:

als het donker is voelen ze zich veel prettiger en zullen veel sneller gaan voortplanten.

ik weet ook nog wel een adresje voor dubias 1000 volwassen voor 135 euro geloof ik uit me hoofd gezegt.

ik had als voedingsbodem altijd hondenbrokken en werkte perfect :)

als hoofdvoer gaf ik ze altijd andijvie en af en toe een halve appel.

mvg jeff

• 0
Guest CombiChrist

Ik heb de kweek inmiddels gehalveerd en heb ze in een curverbak van 35x25 op de radiator staan.

Dat kweekt nog ruim genoeg om de dieren wekelijks te vreten te geven.

Maar om nu te zeggen dat ze niet stinken... zo'n kweekbak kan aardig gaan meuren als je het deksel lostrekt ;)

Ik gebruik kattenvoer en krekelgel en dat werkt eveneens geweldig. Groente voer ik niet eens, de kattenbrokken bevatten wel alles wat ze nodig hebben.

Bij dubias zie ik niet in waarom je g

• 0

Ok dan, mooi dat het zo ook lekker loopt ;) ik had in 4 maanden maar dan een kilo aan babys en halfwas dubias haha en dat zijn er echt veel. :p

• 0

ik had toch al gezegd van ze in een curver te stoppen hahaha

door bij de dubia's meelwormen te zetten, gaan ze minder meuren, omdat de meelwormen veel van de stank opvreten, dit worden dan weer kevers, en je hebt er een kweek bij die je spinnen ook best wel waarderen!

mvg,

Rik

• 0

spinnen , kakkerlakken....... ;) (ieder z'n ding)

Sign in to follow this