Jump to content
Piranha-Fury | Alles wat je wilt weten over Piranha's
  • 0
Sign in to follow this  
Guest Memento

Poecilotheria regalis kweken

Question

Guest CombiChrist

Zo, gisteravond was het zo ver. De eerste poging om mijn mannetje te laten paren met twee van de vrouwtjes die een maat van me heeft.

Met succes, drie keer achter elkaar hebben ze gepaard waarna we hem weer apart hebben gezet. Hij zal toch eerst maar weer eens spermaweb moeten maken voor we hem proberen te kweken met het andere vrouwtje.

Wel een mooi gezicht :)

FiZVAYXJ1_4

10 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Mooi hoor! Lijkt me wel spannend om zo'n poging te ondernemen.

Ik dacht dat mannetjes gedood werden na het paren. Of is dit alleen bij bepaalde soorten?

• 0
Guest CombiChrist

Dat risico is altijd aanwezig ja, en is ook de reden dat direct na het paren zelf de man zo snel wegrent.

Zuid-Amerikaanse mannelijke spinnen hebben op het eerste pootpaar daarvoor speciale haakjes waarmee ze de gifkaken van het vrouwtje kunnen blokkeren, maar deze soort (uit India) heeft die niet.

Het vrouwtje flink doorvoeden vooraf scheelt wel en altijd opletten of het vrouwtje stopt met het drummen (dat getik met de voorpoten en kaaktasters), dan wil ze namelijk niet meer en bij spinnen is "nee" van de vrouw ook een echt "nee" :)

Maar het mannetje heeft het dus overleefd al wist hij niet hoe hard hij de bak uit moest rennen toen we het deurtje openden. Wat ook wel weer spannend is, een razendsnelle en best giftige spin proberen te vangen met een krekelbakje...

Nou ja maar eens kijken of hij binnenkort het andere vrouwtje overleeft :)

• 0

"Zo he" :) ... dus misschien binnenkort nog meer creepy crawlers :)!

Succes ermee!

• 0
Guest CombiChrist

Haha dat "soooo heeee" was iemand die ook voor het eerst een kweek mee maakte en stoned schijnt het erg imponerend te zijn :ok:

• 0

en als dit nou lukt,hoeveel eieren heb je dan?

heb ik Costa Rica met iemand gesproken die een paar jaar terug een nest vogelspinnen in de woonkamer had gehad,hij beschreef dit als de minst prettige ervaring in Costa Rica,omdat hij 3 achtereenvolgende jaren het huis vol had met kruipers.

zoals hij het beschreef; ''kakkerlakken kun je horen lopen,die spinnen zitten ineens op je nachtkastje''.

• 0
Guest CombiChrist

heb ik Costa Rica met iemand gesproken die een paar jaar terug een nest vogelspinnen in de woonkamer had gehad,hij beschreef dit als de minst prettige ervaring in Costa Rica,omdat hij 3 achtereenvolgende jaren het huis vol had met kruipers.

zoals hij het beschreef; ''kakkerlakken kun je horen lopen,die spinnen zitten ineens op je nachtkastje''.

Een gemiddelde cocon van deze species bevat zo'n 400 jonkies, dus als de vrouw de cocon blijft bewaken en niet opvreet, zijn dat over pak / m beet twee maanden 400 nimfen die uit de cocon kruipen. Maar die verdere procedure laat ik aan die maat van me over (het deel van die 400 wat er overblijft moet na een tijdje gevangen worden en in afzonderlijke bakjes opgegeroeid worden). Daar begin ik pas aan als ik wat meer ervaring heb opgedaan.

Maar de kans is even groot dat dit gebeurd :

Te6AzGFqfI0

Zo'n cocon die uitkomt in huis bij temperaturen waar ze ook nog eens overleven lijkt me inderdaad een nachtmerrie. Dan heeft hij geluk gehad dat een Amerikaanse species is geweest gezien die zich goed laten vangen.

De "oude wereld" soorten zijn sneller, agressiever en uitgerust met een behoorlijk potent neurotoxin, dus er daar 300 van in huis betekend de verdelgingsdienst bellen (en hopen dat die komen !)

Edited by CombiChrist

• 0

Een gemiddelde cocon van deze species bevat zo'n 400 jonkies, dus als de vrouw de cocon blijft bewaken en niet opvreet, zijn dat over pak / m beet twee maanden 400 nimfen die uit de cocon kruipen. Maar die verdere procedure laat ik aan die maat van me over (het deel van die 400 wat er overblijft moet na een tijdje gevangen worden en in afzonderlijke bakjes opgegeroeid worden). Daar begin ik pas aan als ik wat meer ervaring heb opgedaan.

Maar de kans is even groot dat dit gebeurd :

Te6AzGFqfI0

Zo'n cocon die uitkomt in huis bij temperaturen waar ze ook nog eens overleven lijkt me inderdaad een nachtmerrie. Dan heeft hij geluk gehad dat een Amerikaanse species is geweest gezien die zich goed laten vangen.

De "oude wereld" soorten zijn sneller, agressiever en uitgerust met een behoorlijk potent neurotoxin, dus er daar 300 van in huis betekend de verdelgingsdienst bellen (en hopen dat die komen !)

tarantula guy heeft veel mooie filmpies he over zijn spinnen dit is wel een van mijn favorieten

• 0

Zijn die rakkers nou aan 't paren ???? of vreten ze elkaar op ???

Doe mij m'n vissie's maar....desnoods met pizza torens.... :ok:

• 0
Guest CombiChrist
tarantula guy heeft veel mooie filmpies he over zijn spinnen dit is wel een van mijn favorieten

Persoonlijk vind ik veel van zijn filmpjes een verkeerd machobeeld schetsen van de hobbie.

Hanteren van spinnen is en blijft een hot item. Ik heb het met mijn eerste vier spinnen gedaan om even over de ergste spinnenfobie heen te groeien, maar verder ben ik geen voorstander van hanteren. Risico voor jezelf, maar een nog groter risico voor je spin gezien elke val een opengescheurd abdomen kan opleveren.

Alle hanteerfilmpjes heb ik dus ene beetje hetzelfde tegen als handfeeding van piranhas (tenzij het een educatief of illustrerend doel heeft).

En sowieso, die gozer is tot 2x toe gebeten door een Poecilotheria species, dan doe je

Sign in to follow this