Jump to content
Piranha-Fury | Alles wat je wilt weten over Piranha's
  • 0
Sign in to follow this  
devil

alligator bijtschildpad

Question

een goeie maat van mij is compleet gefascineerd door reptielen en heeft thuis een enorme grote kelder die hij dan ook heeft omgetoverd tot zijn eigen prive-serpentarium.

zo heeft hij ondermeer:

3 groene anaconda's (1man en 2 vrouwtjes) waarmee hij al 2 keer gekweekt heeft.

ook een netpython van bijna 5m. en een boa-constrictor van 4m. behoren tot zijn collectie.

in zijn kelder heeft hij ook een zithoek (heel gezellig, alleen oppassen voor de 2 loslopende groene leguanen) en laatst hebben we hem een salontafel gemaakt die ook kan dienen als terrarium en deze word inmiddels bewoont door een goliath vogelspin waarvan het achterlijf de proporties van een tennisbal begint aan te nemen.

momenteel zijn we nog met 3 projectjes bezig,

een stelling van zes terrariums met aangepaste voedersluizen speciaal om een beetje verantwoord gifslangen te houden.

een grote bak met watergedeelte voor zijn pas aangekochte nijlvaraan.

maar het project waar ik het meest bij betrokken ben is de bouw van een rechthoekigge binnen vijver van 4m op 1.80m en 70cm diep.

deze zal worden bewoont door 2 brilkaaimannen van ongeveer 30cm die nu nog in een aquarium zitten maar als alles goed gaat volgende week in hun nieuwe verblijf kunnen.

nu heeft hij het in zijn hoofd gestoken om in die vijver ook een alligator bijtschildpad te gaan houden omdat ze in de natuur ook in hetzelfde gebied leven en na veel informeren blijkt dit inderdaad mogelijk te zijn (mits plek en voedsel genoeg).

nu zijn we al een paar weken op zoek naar zo'n bijtertje maar tot nu toe zonder succes.

daarom hier mijn vraag of iemand van jullie soms een idee heeft waar we die beestjes (liefst niet groter dan 10cm ongeveer) zouden kunnen verkrijgen want ik heb er eigenlijk nog nooit een te koop aangeboden gezien en begin mij stilaan gaan af te vragen of we er wel eentje zullen vinden.

dus als iemand van jullie misschien iets weet hoor ik het graag.

alle info is meer dan welkom.

greets Kevin.

Edited by devil

28 answers to this question

Recommended Posts

• 0

ik heb geen idee, weet niet eens hoe zo'n ding eruit ziet :p

maarre ... :p

• 0
Guest darthpeer

Hoi bel eens met de Kameleon in Tilburg die hebben een zeer grote vooraad aan reptielen en kunnen overal aan geraken en is ook een zeer hoog aangeschreven terrarium speciaal winkel.

De kameleon textielplein 14 Tilburg Tel: 013-5359911

succes ermee.

• 0

voor de mensen die niet weten over welke schildpad ik het heb hier even een foto.

post-8109-1156330757_thumb.jpg

• 0

he man ,een goede maat van me had er ook 1 ..echt brute beesten

houd wel in de gaten dat ze best groot kunnen worden ,als je het mij zou vragen is het niet verstanddig om er 1 bij kaaimannen te zetten .die ook een aardig formaat kunnen bereiken

de schildpad is van zichzelf heel aggresief..zover als ik weet ,

maar als hij het erop wil wagen heb je op de strevelsweg in rotterdam een reptielen winkel die ze best eens zou kunnen hebben

of kijk is of je een site kan vinden van jungle corner ,daar kwam ik heel vaak weet alleen niet of hij een website heeft

maar de winkel zat ergens bij zuidplein in de buurt (rotterdam)

suc6 man :p

• 0

Enkele afbeeldingen posten van jullie project zou uiteraard heel leuk zijn.

:p

• 0

WAW, zo'n schildpad wil ik ook wel(als ik er de plaats voor heb)

Brute beesten!!! :)

Hou ons op de hoogte en post maar wat :wootwoot:

P.S. mss wat pics van z'n dieren(als het mag) zou ook leuk zijn of gewoon van de bakken!!

Edited by Pira

• 0

hey, sorry voor de late reactie.

@niek:die maat van mij woont in Kerkrade en de nakweek van zijn anaconda's zijn allemaal naar particulieren in Duitsland gegaan.

zodra hij er nog eens jongen van heeft stuur ik jouw wel een PM.

die enkeling die jij bedoelt is waarschijnlijk Timmy maar die bedoelde ik niet.

als ik terug een degelijke camera heb zal ik eens vragen of ik foto's mag maken om hier te plaatsen.

voorlopig trouwens nog steeds geen geluk met het vinden van zo'n schildpad.

greets Kevin.

• 0
hey, sorry voor de late reactie.

@niek:die maat van mij woont in Kerkrade en de nakweek van zijn anaconda's zijn allemaal naar particulieren in Duitsland gegaan.

zodra hij er nog eens jongen van heeft stuur ik jouw wel een PM.

die enkeling die jij bedoelt is waarschijnlijk Timmy maar die bedoelde ik niet.

als ik terug een degelijke camera heb zal ik eens vragen of ik foto's mag maken om hier te plaatsen.

voorlopig trouwens nog steeds geen geluk met het vinden van zo'n schildpad.

greets Kevin.

mm oke ben benieuwd :coolpics2:... en nog geen schildpad?? waren ze niet in hamm te vinden??

• 0
mm oke ben benieuwd :)... en nog geen schildpad?? waren ze niet in hamm te vinden??

Ik ben voor joui hier en daar aan het informeren bij mensen waar van ik vermoed dat die jou verder kunnen helpen.

Theo

• 0

Ik ben voor joui hier en daar aan het informeren bij mensen waar van ik vermoed dat die jou verder kunnen helpen.

Theo

wel Theo, dat aprecieer ik ten zeerste.

waarschijnlijk zal jij wel meer succes boeken dan wij aangezien jij toch meer thuis bent in de schildpaddenwereld veronderstel ik.

als je nieuws hebt stuur je mij maar een PM.

greets Kevin.

Edited by devil

• 0

Je kunt ook hier een gezocht bericht plaatsen

nakweek schildpadden

alleen heb ik voor jou een slecht bericht, in Belgie staan ze op de positieflijst en dan weet jij ook al wat dat inhoud.

Theo

Edited by theo

• 0
Je kunt ook hier een gezocht bericht plaatsen

nakweek schildpadden

alleen heb ik voor jou een slecht bericht, in Belgie staan ze op de positieflijst en dan weet jij ook al wat dat inhoud.

Theo

wat niet weet wat niet deert :D

regels zijn er om gebroken te worden hehe

• 0

:nod:

• 0

Zouden jullie dit kunnen vertalen ik ken namelijk geen Vlaams, :) ook doe ik ook nooit niet iets ilegaals :)

Theo

• 0

Zouden jullie dit kunnen vertalen ik ken namelijk geen Vlaams, :cheers: ook doe ik ook nooit niet iets ilegaals :(

Theo

uhm Theo het is toch wel degelijk 100% hollands wat ik geschreven heb :cheers: wat niet weet wat niet deert is echt wel een hollands gezegde hoor hehehe..en daar komt bij dat ik zelf ook nederlander ben alleen dan ge exporteerd (heheh) naar Belgie .

• 0

Zouden jullie dit kunnen vertalen ik ken namelijk geen Vlaams, :ok: ook doe ik ook nooit niet iets ilegaals :)

Theo

uhm Theo het is toch wel degelijk 100% hollands wat ik geschreven heb :) wat niet weet wat niet deert is echt wel een hollands gezegde hoor hehehe..en daar komt bij dat ik zelf ook nederlander ben alleen dan ge exporteerd (heheh) naar Belgie .

stond jij hier in Belgie niet op de positieflijst dan. :)

• 0

Allez dan heb ik het verkeerd zunne ;)

Hebbe ze me dies borden aan de grens gestoan :rant:

Anders moete gij nou dies goan gebruiken :thumbup:

En een aanvroag doen als assielzoeker :)

Oja een hongerstaking helpt niet, misschien dit :cheers: niet meer doen dat ze dan een status geven.

Theo

• 0

Zouden jullie dit kunnen vertalen ik ken namelijk geen Vlaams, :ok: ook doe ik ook nooit niet iets ilegaals :helpsmilie:

Theo

uhm Theo het is toch wel degelijk 100% hollands wat ik geschreven heb :) wat niet weet wat niet deert is echt wel een hollands gezegde hoor hehehe..en daar komt bij dat ik zelf ook nederlander ben alleen dan ge exporteerd (heheh) naar Belgie .

stond jij hier in Belgie niet op de positieflijst dan. :lock:

heheheh ja :D ik ben zwaar illegaal om te houden.. los lopen op straat kan alleen met muilkorf om LOL

• 0
Guest Soprano

Yo..

was een beetje aan zinloos aan t browse en wat kom ik tegen??

Ali the snapper

Leuk beestje a 125 pond maar wel slechts.. 3/4"

Misschien is t wat voor je maat..

Laters.. :cheers:

• 0

Aligatorschildpadden komen hier ook nog eens

Maar het is niet verstandig om deze dieren samen met kroks te

houden, Tenzij je kroks wilt hebben met verwondingen...

Het beste is om deze dieren apart te laten zitten in een eigenbak!!

En het is misschien fijn om te weten dat het flinke knapen worden!!

Groeten,

• 0

The King of all Turtles!!

:clapping:

• 0

ik had vroeger schildpadden. ik wou nooit die roodwang en wou graag die aligator schild pad maar kon ze nergens krijgen, haha dus het bleef bij een roodwang. :clapping:

• 0

Begint een beetje op spam te lijken he ;)

• 0

ik denk dat dit hele forum niet lang meer zou zijn in nederland komt de piranha op de positieflijst :(

hier kun je stemmen dat er geen positief lijst komt

http://www.huisdieren.nu/over-pvh/tegen-positieflijst/

Ik denk dat zolang dit slechts plannen zijn, suggereren dat dit forum niet lang meer bestaat niet nodig is. Het beheer bepaalt zelf wel of en hoelang dit forum bestaat.

Verder denk ik ook dat oude topics omhoog halen irritatie oplevert bij andere leden, dus graag even op de datum letten.

Oude topics kan je herkennen aan een grote roze balk. Deze balk staat zowel boven als onder een topic met daarin de tekst dat het topic niet meer actueel is, en onnodig reageren als storend kan worden ervaren. 

Sign in to follow this