Jump to content
Piranha-Fury | Alles wat je wilt weten over Piranha's
Sign in to follow this  
tjvkooten

welke bewonner 325 liter aquarium?

Recommended Posts

tjvkooten    0

ik ben een aquarium van 130x50x50 aan het indraaien, en kom er niet helemaal uit wat voor dier er inkomt. (niet beperkt tot vissen)

ik wil graag iets bijzonders, maar als je zonder specifieke naam googled op aquariumvissen gaan alle pagina's over beginners vissen, en als je termen als bijzonder, interresant of speciaal toevoegd kom ik alleen uit op vissen als arowana's en dergelijke die veel te groot zijn.

ik ben op meerdere fora aan het zoeken, en kom genoeg tegen... maar niks wat er echt uit springt als: dat is het!

en zo kwam ik op het idee om een of meerdere roofvissen te gaan houden, de vraag is alleen wat kan?

ik vond roodbuik piranha's wel wat, maar ik heb door mijn werk regelmatig kleine wondjes aan mijn handen, en ergens las ik dat piranha's dan zouden kunnen aanvallen. channa's of iets dergelijks spreken me ook wel aan, evenals bichirs maar ik kom er niet uit welke soorten daarvan zouden kunnen.

het liefst zou ik 1 soort vis houden, maar wel meerdere dieren, of ze echt een school/groep vormen of gewoon heel tolerant zijn maakt me niet uit.

het aquarium staat pas 5 dagen in te draaien, over 2 weken ga ik een weekend weg dus tot die tijd komt er niks in. behalve het overschot garnalen bij mijn ouders vandaan dan om vast een voorraadje levend voer/opruimers te hebben.

zoals het er nu bij staat, de muur er boven moet begroeien met tropische planten, dus boven de bak ligt nu alleen een hor vanwege de luchtvochtigheid, mochten het vissen worden die zich daar niet door tegen laten houden kan er altijd nog metalen gaas op.

post-17018-0-92823400-1494270578_thumb.jpg

Amazon    42

Welkom!!

Genoeg keuze! 

Channas zijn heel vet, zeker een aanrader. Zorg dan wel dat je lichtkap goed dicht zit. maar ik zou het wel weten. 

tjvkooten    0

na wat lezen zal ik voor channas en bichirs de boel aardig moet verstevigen, niet omdat ze de hor omhoog zouden krijgen maar omdat ze door het huidige gaas (niet steviger dan een klamboe) heen zouden kunnen breken.

Exodon paradoxa lijkt me ook wel wat, naar wat ik lees zijn die heel actief.

iets waar ik ook naar zat te kijken was voer gezien er veel vis op het menu staat, kwam ik op het idee dat kvv voor honden of katten ook geschikt kan zijn. daar zijn namelijk versies van met alleen vis. (waarschijnlijk bijvangst dat door een versnipperaar is gegaan.)

tjvkooten    0

ik heb daarstraks een filmpje van de Polypterus senegalus gezien, die zijn wel heel mooi. zouden er daar 2 van in mijn 130x50x50 kunnen? of kan ik het beter bij 1 houden?

Sign in to follow this