Sign in to follow this  
Followers 0
Skogsvandraren

Inrichting

2 posts in this topic

Mijn piranhas gaan eindelijk naar een nieuwe bak,  ze zijn niet gelukkig in mijn 120cm dus nu krijgen ze 200cm, 
Ik heb nu dus een lege glazen bak, maar weinig inspiratie.
ik vind het het mooiste waneer mijn vissen natuurlijk en rustig zwemmen, zoals iedereen neem ik aan, maar ik wil ze ook echt veel schuilplaatsen geven, ik vind het niet erg als ze zich verstoppen, mijn zusje zoekt ze graag tussen de planten.
Ik zoek dus tips om mijn piranhas zo comfortabel mogelijk te huisvesten binnen de limitering van de 2 meter.
Ik wil graag een beetje een moeras of jungle riviertje nabootsen, een ondiepe donkere oever als het ware met lichte plaatsen waar als het ware de zon door de bomen komt in het regenwoud, heeft iemand ervaring met het creeren van deze ambience? ik heb mooie plaatjes gezien maar ik weet niet echt hoe ik het naboots.

Dit is het idee

post-16914-0-33061600-1489285593_thumb.jpg

0

Wat een gave set-up geweldig,

Het is niet zo moeilijk hoor, zoek wat takken,(of koop mangrove hout of kienhout) doe ze in een kuip of in je bad als je dat hebt, kokend water, en plaats ze in je aquarium.

Ik zaagde ze af zodat ze net onder de lichtkap zaten of klemde ze onder tegen de trekstrips van het aquarium, wat losse stukken hout op de bodem, wat drijfplanten 

en klaar, zorg voor veel schaduw plekken, daarmee crieer je ook een natuurlijke sfeer, ik had ook op een paar plekken op mn tl zilverfolie gedaan zodat het licht vd lamp

ongelijkmatig in de bak verspreid was. enz enz

Je kan het helemaal maken zoals jij wil, zorg voor licht met een geelachtige tint dat geeft ook die amazone look.

Groetjes John.

0

Sign in to follow this  
Followers 0