Sign in to follow this  
Followers 0
Dexter

Combi serrasalmus species met Gastromyzon/Sewelia "algeters"

4 posts in this topic

Heeft iemand toevallig deze combi of ergens gezien of over gelezen?

Bij mijn Elong zit al geruime tijd een Sewelia en dat lijkt goed te gaan. Ze zijn erg snel en kunnen zich goed verstoppen.

Het zou leuk zijn om er een tweede exemplaar bij te houden om een kweekje te wagen. Maar het mag geen risico voor de vis in kwestie zijn.

0

Ik heb er zo specifiek nog nooit iets over gelezen maar feit blijft denk ik dan hoe goed een co-hab ook gaat met welke soort ook er altijd een risico bestaat dat de niet-piranha soort slachtoffer wordt van... Daarnaast is een nieuwe introducee alijd meer kwetsbaar dan een bestaande bewoner gezien deze de schuilplekken inmiddels wel weet te vinden en de nieuwkomer niet. Dus wellicht is het dan verstandig de elong tijdelijk ergens anders te huizen zodat de nieuwkomer eerst aan de bak kan wennen?

0

je kan het proberen als er voldoende schuilmogelijkheden zijn. maar een nieuwe vis introduceren aan zo'n omgeving is wel een erg groot risico. Desnoods even een paar dagen een divider plaatsen zodat de vis rustig kan wennen. 

0

Het is een gok. Zal het ook niet snel doen. Tenzij ik een heel klein exemplaar tref. Een divider lijkt mij bij deze soort niet zoveel zin hebben.

0

Sign in to follow this  
Followers 0