Jump to content
Piranha-Fury | Alles wat je wilt weten over Piranha's

Recommended Posts

Ahnarip    0

Beste leden.

Weet niet of dit forum nog actief is, aangezien veel topics al zeer oud zijn voor een forum. 
Hopelijk zijn er toch mensen die het lezen en me iets verder kunnen helpen.

Ben inmiddels bezig met een 3 in 1 aquarium project elk aquarium zal tussen de 800-1000 liter bevatten al kan het zijn dat de ene bak wat groter gemaakt wordt dan de andere.
Ik heb via youtube een filmpje gezien waarin toch de piranha me weer aanspreekt mede ook omdat deze persoon ze in groepen houdt.

Mijn vraag is dan welke soorten zouden in groepen kunnen gehouden worden?. En zou er dan qua mede bewoners nog iets bij kunnen of is dat een No go bij ze?. Ik ben iemand van de biotoop aquariums dus soort bij soort en uit de zelfde rivier etc.

Zoals aangegeven 800-1000 liter (170 x 100 oppervlakte) zullen ze dan terecht komen met een bioloog etc.

Topic titel zegt al genoeg ben erg in de twijfel of ze het voor mij zijn.

Groet

Dexter    13

Hoi Ahnarip. Welkom op het forum. Als je het hebt over scholenvissen dan komen binnen de piranha familie alleen de pygocentrus soorten (Nattereri, Cariba, Piraya) hiervoor in aanmerking. De eerst genoemde soort is degene die het meest voorkomt in de handel en dus makkelijk en goedkoop te verkrijgen is. De andere twee niet en zijn daarom behoorlijk duur.

De vraag of je er iets bij kunt houden is een veel gestelde. Het antwoord is eigenlijk nee. Je kunt een pleco proberen, maar vroeg of laat zal het een keer mis gaan.

Bij een grote bak met veel beplanting kunnen kleine tetra's of guppy's wel een optie zijn.

Ahnarip    0

Dexter had me uiteraard al beetje ingelezen.
En ja 800-1000 liter behoord dat tot groot genoeg?.

Dat is jammer, dan zal ik er eens over na moeten denken of ze ies voor mij zijn. Ze kunnen niet met ander rovers (oppervlakte rovers)

Dexter    13

Je bak is zeker groot genoeg voor een schooltje redbelly's.

Ik zou ook de combinatie met oppervlakte rovers niet aanbevelen.

Als je voor piranha's kiest moet je goed afwegen of deze vissen echt iets voor je zijn. Het niet kunnen combineren met andere vissen kan op den duur saai zijn.

Sign in to follow this