Jump to content
Piranha-Fury | Alles wat je wilt weten over Piranha's
Sign in to follow this  
Lucovich

Help Zwarte Piranha

Recommended Posts

Lucovich    0

Hallo, Mijn naam is Luc kom uit Tilburg en ben mezelf aan het oriënteren met de zwarte Piranha,

Het gaat nog wel even duren maar uiteindelijk wanneer ik mijn huisje heb wil ik een groot aquarium neerzetten met een zwarte Piranha,

Op internet kan ik natuurlijk al veel vinden, maar ik vroeg me af of er hier iemand is die er ervaring mee heeft en mij eventueel tips kan geven.

Ik heb al verschillende aquarium speciaal zaken gebeld maar er is er geen een die ze kan leveren omdat ze bijna niet gekweekt worden.

Weet er iemand waar in Nederland ze dit bijzondere model verkopen en zoja wat hier de prijs van is. (ik weet dat ze prijzig zijn).

Verder zijn alle tips welkom over dit mooi beest en zijn aquarium wensen.

Alvast bedankt voor alle info,

Met vriendelijke groet Luc

Sharkystuff    19

Hoi Luc en welkom op het forum. 

Hier vind je genoeg informatie over de Serrasalmus Rhombeus (ik neem aan dat je die bedoeld). 

Er zijn inderdaad weinig winkels die ze op voorraad hebben, je hebt wel eens kans in Poortugaal, daar zit een speciaalzaak die ook vaak aparte vissen heeft. Ik heb er onlangs zelf eentje verkocht en op Marktplaats zie je ze ook soms langskomen. Je zult gewoon even goed moeten zoeken en geduld moeten hebben. Maar meestal gaan ze niet weg bij mensen die ze hebben, omdat het gewoon hele aparte vissen zijn. 

Succes met de zoektocht!

Lucovich    0

Thx voor je antwoord,

Voor welke prijs gaan ze gemiddeld weg? (voor wat heeft u ze verkocht bijvoorbeeld met welke groote?) 

De bak die ik wil gaan halen zal rond de 210/50-60/50-60cm zijn, Is dit groot genoeg? Want ik las dat ze 16-20 inch kunnen worden.

m.v.g Luc

Sharkystuff    19

Ze kunnen meer dan 50 cm worden, dus je hebt een flinke bak nodig tzt. Ze groeien alleen wel langzaam, dus het duurt lang voor je zover bent. Amazon heeft een Rhom van meer dan 40 cm, die van mij was ca 33 cm. 

Ze gaan qua prijs ergens variërend tussen de 250 en 500 euro, het is net wat je wilt betalen en wat gevraagd wordt. Er zijn er niet veel in omloop, dus prijzen kunnen hoog zijn, maar er is ook een beperkte markt voor en vaak is een goed tehuis ook belangrijk. Er is dus geen eenduidig antwoord te geven, maar goed zoeken en dan vind je vanzelf je vis... 

Verdiep je alleen wel in wat voor vis het precies is. Het is geen bloeddorstig monster die eet met een hoop spektakel. Het zijn relatief schuwe vissen als ze jong zijn en sommige blijven dat en andere vissen worden wat nieuwsgieriger. Maar het blijven dieren met een bijzonder karakter en dat is per vis weer verschillend. Er staan er vaak genoeg zat die weg gedaan worden omdat mensen niet weten wat ze in huis halen en het uiteindelijk tegenvalt. 

Zie bijvoorbeeld mijn topic van mijn 2 meter Rhom aquarium: http://www.piranha-fury.nl/forum/index.php/topic/114270-project-650/page-5 voor meer info. 

kevinv    1

meeste aquariumzaken halen hun vissen bij ruinemans aquarium.

momenteel hebben ze daar nog zwarte rhombeus xl (25cm) op voorraad maar wel weinig .

bij ruinemans kun je wel ni particulier kopen maar alleen via een aquariumzaak die zijn vissen er haalt .

hier in belgie haalt bijna elke zaak zijn vissen daar.

mijn reds kwamen ook van daar

de prijs staat wel ni op de site van ruinemans.

ben zelf op zoek naar een bak van ongeveer 1.50 op 60 op 60 om hem aan te schaffen.

hier kan hij wel een tijdje in ondergebracht worden volgens mij.

later volgt dan een verhuis naar een grotere bak.

Edited by kevinv

Lucovich    0

ah thx voor de info, jah ik denk dat ik gelijk een bak van 2 meter+ haal zodat ik in een keer klaar ben,

Thx ik zal het zeker even google,

mvg

Amazon    42

Welkom op het forum en mooie plannen!

Erg vette vis om te houden, vooral als ze groter en minder schuw worden. 

Mijn rhom is rond de 40cm en voor niks en niemand bang, geweldige vis. 

Aan vissen van dit formaat hangt echter wel een enorm prijskaartje, wat begint bij 500-1000 euro. 

kleinere vissen van 15-20 cm kosten zo'n 99-200 euro

Of geluk hebben op dit forum of marktplaats, komt er weleens eentje voorbij voor niet teveel.

Zo was die van mij minder dan €50,- op marktplaats. 

Sign in to follow this