Jump to content
Piranha-Fury | Alles wat je wilt weten over Piranha's
Sign in to follow this  
kevinv

kannibalisme

Recommended Posts

kevinv    1

toen ik vanmorgen het licht in de woonkamer aandeed zag ik dat 1 van mijn reds bijna volledig opgevreten was door de rest van de crew.

waarom ze hun soortgenoot  opgegeten hebben blijft me een raadsel.

daar er ook 3 pantsers en 50 kardinalen in de bak verblijven zal het zeker niet door de honger komen.

tevens zijn er bij de andere 9 reds geen wondes of afgebeten vinnen te bespeuren

de zwakste of kleinste van de school was de red evenmin daar hij tot de 4 grootsten behoorde

ik hoop alleen dat ze smaak nu ni te pakken krijgen en dat dit niet regelmatig gaat gebeuren.

ik ben in december 2014 gestart met 11 stuks en had gehoopt er 8 over te houden.

2 maand na aankoop was er plots een kleine red verdwenen en dit is nu dus nummer 2..

tevens lag mijn bodem vol met schubben en rotzooi en was de helft van het wateroppervlak ineens bedekt met een witte laag rotzooi.

heb dan maar ineens een waterverversing doorgevoerd.

bij het aflaten van het water bleef al de witte troep  aan de zijglazen plakken .

het was olieachtig en niet zo snel van glazen te krijgen.

dit zal wel van het overgebeleven stuk red afkomstig zijn.

weet niet hoelang de opgegeten red in de bak heeft gelegen maar gisterenavond voor de verlichting uitging waren ze nog alle 10 springlevend

post-16766-0-66691000-1453542531_thumb.jpg

Edited by kevinv

in mijn ervaring gebeurd dit aleen waneer een red zwakte toont naar de rest, ik heb het gehad met een vis die zich gebrand had aan een verwarming maar ik ben geen expert dus misschien is het iets heel anders

seppeV    0

Dat ziet er vies uit, dat graatje en de staart er nog aan... Ik hoop voor je dat dit de laatste is.Wel vreemd van die olie die je niet van je ramen krijgt... Btw leeft die rode lotus die ik eens heb gegeven nog? Mij lukt het niet om ze langere tijd levend te houden...

grtz

kevinv    1

de reds  zijn nu rond de 20 cm en zwemmen buiten mijn anubias alles kapot . zelfs de vallesineria's gaan er nu aan.

zelfs de 2 decoratiestukken die in hun bak staan zwemmen ze omver als ze schrikken

2 maand geleden was ik nog een hoop nieuwe stevigere planten gaan halen maar die hebben ze ondertussen ook al vakkundig gesloopt

die rode lotus werd stukgezwommen door de 3 pantsers omdat die constant over de bodem scheuren .

hoe groter en ouder onze reds worden des te sneller ze schrikken.

toen ze kleiner waren verschoten ze van niks maar de laatste weken verschieten ze van het minste en klappen ze dan met zijn allen tegen het glas of het deksel aan .

zelfs een pantser die van de bodem naar het wateroppervlak schiet is al voldoende om ze te laten schrikken

Sign in to follow this