Sign in to follow this  
Followers 0
seppeV

zwartbaars onvindbaar?

4 posts in this topic

Dag iedereen,

Mijn aquarium is nog geen week leeg en het begint al terug te prikkelen. Voor een aquarium is er echter geen tijd momenteel, maar ik heb een tijd terug hier op het forum een idee opgedaan: een vijver buiten die deells bovengronds is met glas. Hierin zou ik dan wat grotere (roof)vissen in willen zetten zoals baars, misschien een snoekbaars, een zeeltje... maar zeker ook een blackbass. Deze lijkt echter onvindbaar, ik heb al verschillende aquariumzaken afgebeld en deze vis lijkt niemand te hebben. Gaan vissen is ook niet echt een optie, er zijn maar heel weinig exemplaren in belgie en nederland in het wild. Heeft er iemand een idee waar ik deze vissen zou kunnenn kopen? Of iemand die een visplaats weet waar ze zitten? En heeft er iemand nog andere suggesties voor roofvissen die ons klimaat overleven?

Grtz

0

Google eens op de rondebleek, dit is een visvijver in Brabant en hier zitten naar mijn weten een aantal exemplaren van de blackbass.

Misschien kan de eigenaar je aan een adres helpen.

Er zitten mooie vissen op deze vijver, maar dit is allemaal catch & release (gelukkig).

0

Dat is trouwens geen black bass maar het worden wipers genoemd. Een kruising van striper en white bass. Geen inheemse vis dus.

0

Hmm, ik zoek toch wel een 'raszuivere' vis, dit ivm kweken... Niemand die iets meer weet?

0