Jump to content
Piranha-Fury | Alles wat je wilt weten over Piranha's
Sign in to follow this  
Skogsvandraren

Garnalen kweken als levend voer?

Recommended Posts

Ik heb het gelezen dat je vuurgarnalen erg effectief kan kweken dus ik kwam op het idee ze als levend voer te gaan gebruiken, ik heb aleen geen ervaring hiermee en ik ben vrij nieuw in de cichliden wereld.

Ik heb een koppel rode Acara en ze zijn duidelijk gezonder en gelukkiger als ze op levende dingen kunnen jagen, maar het levend voer in de dierenwinkel hier is erg duur, krijg je zon klein zakje met een paar bloedwormpjes voor 3,50 waarvan ze mischien een halve dag eten hebben.... verder hebben ze aleen maar artemia voor dezelfde prijs, 

Nu kan ik 10-20 garnaaltjes kopen voor een mooi rond prijsje maar is dit enigzins te kweken in een bakje van 5 liter? en hoe snel gaan ze zig vermenigvuldigen? specifieker, ga ik omkomen in die beesten, of word het niks...  
en groeien ze een beetje snel? ik hoop af en toe een flinke lading in mijn aquarium te dumpen zodat mijn vissenbestand er aan kan knabbelen en ze tegelijk de miniscule voedselresten in de bak wat opruimen voor ze allemaal in snacks veranderen.

midas    16

Vuurgarnalen zijn opzich vrij gemakkelijk te kweken. Je hebt alleen wel een bakje nodig van toch wel een liter of 20 minimaal. Niet omdat het zo'n drukke zwemmers zijn, maar om de waterwaarden redelijk stabiel te kunnen houden. Daar zijn ze namelijk erg gevoelig voor.

Het kweken gaat ook niet zo snel dat je er echt in om zal komen. Als je er eenmaal een stel hebt en de bak draait goed, zal het sneller gaan.

Het kan zomaar gebeuren dat je de eerste paar maanden nog geen jongen hebt en zelfs het aantal terugloopt. 

Over het algemeen is het toch wel goed te doen en kun je kweken om af en toe een garnaaltje te voeren. 

seppeV    0