Jump to content
Piranha-Fury | Alles wat je wilt weten over Piranha's
  • 0
Sign in to follow this  
Skogsvandraren

verwarming te zwak?

Question

Ik heb een probleem met mijn aquariumtemperatuur denk ik, hoewel de vissen rustig zwemmen en vrolijk hun gang gaan geeft de termometer consequent 21 graden aan, maar ik heb twee 250liter verwarmingen op 26 graden erin zitten en de termostaat slaat regelmatig een tijd af, het is me nogal een mysterie.

11 answers to this question

Recommended Posts

• 0
midas    16

Vaak wijken de 'goedkope' thermometers best wel af. Daarbij wijken de verwarmingen ook heel vaak af.

het zou kunnen dat je thermometer wat onder de werkelijke temperatuur zit en je verwarmingen wat hoger. misschien dat je water een graad of 23-24 is.

Als je zeker weet dat je thermometer de werkelijke temperatuur aangeeft zou je je thermostaat wat hoger kunnen zetten.

• 0

heb 3 verschillende termometers geprobeerd, 1 die bij het aquarium zat, een goedkope van petsplace, en een die mijn moeder gebruikt voor het badwater van mijn kleine zusje, de termostaat had ik al verhoogd, ik had eerst 24 omdat de vorige eigenaar van mijn piranhas zei dat dat prima was, maar 2 graden omhoog op beide elementen en geen verandering op de termometers

• 0

Heb ik ook

Boeit me niet echt

Een verw zit bij mn inlaat filter, ander bij uitstroom

Staan op 28, thermo geeft 24 aan.

Ligt aan stroming denk ik.

Vis ziet er iig gelukkig uit

• 0
misterfun    5

Het komt niet heel krap bij deze vissen dus ik zou niet gaan investeren in een andere verwarming. Pas als het echt extreem wordt dan wel.

• 0
kevinv    1

heb zelf 2 jbl verwarmers in mijn bak steken . mijn thermomleter gaf steeds 27 graden aan.

op een gegeven moment hebben mijn reds de thermometer stuk gezwommen .

heb een goedkopere thermometer geplaats en deze gaf dus maar 22 graden aan.

bij mij lag het probleem dus aan de thermometer.

• 0

heb nu de termostaten op 30 graden en mijn thermometers zeggen 24 graden nu, vissen zijn een stuk levendiger en gedragen zich natuurlijker

• 0
kevinv    1

het is normaal dat als de temperatuur wat hoger ligt de reds zich levendiger gaan gedragen

• 0

21 graden is aan de koude kant, 24 is al veel beter voor je vissen  :thumbup:

• 0

ik wil eigenlijk 26 graden maar ik vertrouw die termostaat niet, straks doet die het ineens wel weer en koken mijn vissen xD 30 graden zouden ze nog moeten kunnen overleven als dat gebeurd. ook vrees ik dat mijn zekeringen er een keer uitknallen als ik ze verder omhoog draai, ik woon wat onconventioneel in een soort oversized caravan  dus alles gaat via 1 kabel en 1 groep. ik heb nu de goedkoopste verwarmingen die ze hadden, 2x 250l. Wat zoud een beetje een goed merk zijn op een budget?

• 0

ik ben soms echt een oen xD het lag aan het feit dat ik plastic buizen losjes over de elementen had zitten om de vissen te beschermen(mijn reds zaten steeds onder de brandwonden) heb ze er af gedaan om ze wat op te leuken door er mos omheen te binden... en de temperatuur steeg ineens omhoog als een idioot, termostaat omlaag gezet en voila temperatuur is weer goed... nu maar een andere oplossing bedenken, heb een idee met rvs kippengaas dat ik nog heb liggen of mischien van die lange cylindrische kooitjes waat je vogelvoer in kan doen

• 0
kevinv    1

ik heb er 2 van jbl protemp . daar zit ineens een beschermkorf rond zodat je vissen zich niet verbranden.

Sign in to follow this