Jump to content
Piranha-Fury | Alles wat je wilt weten over Piranha's
Sign in to follow this  
RedBelly0492

Tips nieuwe inrichting?

Recommended Posts

Hey,

Ik heb 5 Red Belly's rondzwemmen, ze zijn nu 9 maanden oud..

De bak ziet er nu zo uit, misschien nog wat tips? Ik zit er zoiezo aan te denken om er ander licht (meer gedimt)

aan te schaffen..

Als het gaat post ik kort filmpje eronder hoe ze er nu uitzien..

post-16845-0-76564800-1449962222_thumb.jpeg

Edited by RedBelly0492

Flip-poz    9

Zou net meer schuilplaatsen creeëren, en aangezien er geen planten in staan zou ik net dat toepassen.

Links vanachter vallisneria (gelijk welke soort), en die laten uitgroeien id lengte. Dit dimt meteen ook je licht.

Rechts vanachter hoornblad of een hygrophila soort, midden een zwaardplant. Eventueel javavaren op je hout.

Krijg je een biologisch evenwicht (planten nemen afvalstoffen op), je bak ziet er netter uit, en je vissen gelukkiger.

Schuw zijn ze altijd, maar als ze zich niet kunnen wegsteken, krijgen ze stress (lijkt me logisch)

Amazon    42

ik zou wat gelaagde beplanting plaatsen, dwz achterin wat mooie hoge planten zoals valisneria en voorin wat lage beplanting, creeer je mooie diepte mee en ook goed voor je waterkwaliteit. 

Over licht, zou voor dimbare LED gaan, zodat het helemaal naar smaak aan te passen is. 

Wil je daar advies over over de optimale setup kwa verlichting kun je me altijd even een PM sturen. 

Ik heb net een masterclass biotoopverlichting gehad bij een led fabrikant dus weer een hoop bijgeleerd

dutch    0

Ben het met amazon eens, planten maken echt een wereld van verschil, als je ze dan maar wel uit de potjes haalt :p

2 of 2 klein blijvende varentjes die onder de middelste stenen uit lijken te komen, en inderdaad met je hout proberen te combineren.

Of wat braziliaanse klimop tussen het rechter stuk hout weven, wat dan omhoog doorgroeit.

Sign in to follow this