Jump to content
Piranha-Fury | Alles wat je wilt weten over Piranha's
  • 0
Sign in to follow this  
Sharkystuff

Project 2m Zeewater

Question

Sharkystuff    19

Zo en het is zover! De start is gemaakt met project 2m zeewater... 

Het zat al even in de planning natuurlijk, maar eindelijk kan ik starten. Mijn Rhom is afgelopen donderdag verhuisd naar een prachtige bak bij forum lid Holandi, dus gelijk begonnen met de bak leeghalen. 

D6E6DE3B-9244-40FB-8DDF-68DC0EB44FC8_zps

Komende dagen flink aan de schoonmaak, er moet nog een extra schotje gekit worden in de bioloog en de achterwand ga ik er opnieuw in kitten, deze was na anderhalf jaar jammer genoeg op een paar plaatsen los gekomen, dus dat moet even opnieuw. 

Verder een osmose apparaat gekocht, op zolder staat een 120l kubus met verwarming en stroming te wachten samen met een emmer met 25kg zout. Zeewater ga ik in batches aanmaken en via een tuinslang naar beneden laten lopen. 

Al met al heb ik een ellenlange to do list, maar ik heb er zin in! Het was alweer even tijd voor een project..... :p

118 answers to this question

Recommended Posts

• 0
Amazon    42

heel erg gaaf! 

• 0
PYGO    6

super gaaf hoor!!!!

Dat gaat alleen maar mooier en mooier worden!! :thumbup:  :thumbup:

• 0
Amazon    42

ja ik ben benieuwd! erg vet hoor zo'n zeewaterbak

Ik hoor het wel weer wanneer ik vissen voor je moet bestellen, wel wat groter spul dit keer hoop ik :p

• 0
Sharkystuff    19

Nu eerst ff draaien zo. Wel vanavond de extra RW-15 geplaatst..... Topper!!!

• 0
Amazon    42

Nu eerst ff draaien zo. Wel vanavond de extra RW-15 geplaatst..... Topper!!!

Ik denk dat je dat ook wel nodig hebt hoor, ben blij dat je die gekozen hebt ipv een mindere. je hebt toch heel wat litertjes in beweging te brengen,, 

• 0
Sharkystuff    19

Heb nu voor 600liter 30.000 liter stroming, ze staan beide op half gas, anders ligt mijn zand allemaa aan de andere kant...

Wat echt super is, mooie spreiding door twee koppen nu én pauzeer je de een, gaat de andere in slave mode mee. Top systeem!

• 0
Amazon    42

Ik heb zelf de rw-8, mooi speelgoed!

• 0
misterfun    5

Binnenkort maar weer een bestelling doen bij aquariumproduct. Waarschijnlijk 2 rw4 of rw8. Overcapaciteit altijd goed.

• 0
Amazon    42

Idd zeker 2x rw-8 of 1x rw15, of 1 maxspect gyre xf-130. Heb de rw-15 en de rw-4 op voorraad. Maar zoals misterfun weet lever ik snel.

• 0
Sharkystuff    19

Je kunt altijd bellen als je eens wilt babbelen erover....

• 0
Sharkystuff    19

Dat is idd een hele goeie om je in te lezen!

Tanne zit ook op zeewaterforum.info, daar vind je ook heel veel info. Of op de Facebook groep, My Reef.

• 0
Sharkystuff    19

Update!

Edited by Sharkystuff

• 0
Sharkystuff    19

Jup, osmose tank boven, booster er tussen, zoutwater aanmaken met Colombo zeezout en hevel het via mijn haspel zo van zolder naar beneden...

Ververs nu elke week ca 150 liter, straks afbouwen en over op DSR of Colombo systeem. 

• 0
Amazon    42

erg mooie bak! En vind de keuze voor een zwarte achterwand toch wel heel geslaagd te noemen, geeft het net ff meer cachet.

Zie alleen dat je achterin nog wel wat verlichting kunt gebruiken, en nu is aquariumproduct sinds vandaag dealer geworden van JMB verlichting, komt dat ff mooi uit :p

• 0
Sharkystuff    19

Ik draai voor nu naar alle tevredeneid op JST LED Systems Incorporated, maar je hoort het als ik ooit wil overstappen.... 

Achterin moet juist niet teveel licht, vanwege dieptewerking... 

• 0
Amazon    42

Klopt als een bus, daarom heb ik ook balken van JMB van verschillende wattages op voorraad, voor een optimale dieptewerking. 

JST achterin JMB voorin. 

• 0
Loubard    0

Hele toffe bak zo hoor! Ben benieuwd hoe de bak zich verder gaat ontwikkelen de komende jaren! 

• 0
Sharkystuff    19

Inmiddels is de bak voorzien van een prachtige gele dokter:

3B193126-AC1B-479D-B62F-3A352D89B3A2_zps

Twee kardinaal baarzen, twee blauw/gele juffers én een gele lipvis. Hier heb ik helaas nog geen foto's van, maar die volgen later... 

• 0
Amazon    42

sodeknetters dat is een mooi visje. 

Sign in to follow this