Jump to content
Piranha-Fury | Alles wat je wilt weten over Piranha's
Sign in to follow this  
Flip-poz

S. Rhombeus??

Recommended Posts

Amazon    42

ja, dat lijkt die vis van jouke en hansvdwolk wel... 

Amazon    42

aha, ik denk wel dat dit een echte rhom is. Rhoms komen in het wild voor met allerlei kleurenpatronen en "afwijkingen" 

Ik geloof niet zo in kruisingen tussen ondersoorten. 

BRX    1

serrasalmus compressus, misschien ?? 

Sharkystuff    19

Ja, dat is de vis van Seppe, staat ook al in een ander topic... 

spilo    0

Een kruising tussen een Rhom en Sanchezi is wel mogelijk. Deze worden Serrasalmus Odyssei genoemd.(OPEFE site) En ook onder Odyssei heb je weer verschillende types...Peru en Bolivian geloof ik. :thumbup:  

Flip-poz    9

Ik stelde me inderdaad vragen bij de juiste soort. Ik had zelf nooit gedacht dat het een Comp was, vandaar dat ik het hier postte.

Ben er nooit goed in geweest om serrasalmus geslacht foutloos te onderscheiden. Wou je niet in diskrediet brengen he Seppe!

Succes met de verkoop, ziet er een mooi exemplaar uit!

Dexter    13

Een kruising tussen een Rhom en Sanchezi is wel mogelijk. Deze worden Serrasalmus Odyssei genoemd.(OPEFE site) En ook onder Odyssei heb je weer verschillende types...Peru en Bolivian geloof ik. :thumbup:  

Ik neem aan dat het hier gaat om een soort die op zichzelf staat en niet om een kweekproduct Rhom x Sanchezi in gevangenschap. Bedoel jij het ook zo? 

spilo    0

Nee Dexter, ik bedoel het onderling kruisen van deze soorten in het wild. En dit zijn best tricky exemplaren om te indentificeren. Ik weet eerlijk gezegdt ook niet of dit een 100% Rhom is.  :thumbup:

seppeV    0

Ik stelde me inderdaad vragen bij de juiste soort. Ik had zelf nooit gedacht dat het een Comp was, vandaar dat ik het hier postte.

Ben er nooit goed in geweest om serrasalmus geslacht foutloos te onderscheiden. Wou je niet in diskrediet brengen he Seppe!

Succes met de verkoop, ziet er een mooi exemplaar uit!

geen probleem zene  :) en bedankt, ik hoop dat ik snel een koper vind

Dexter    13

Nee Dexter, ik bedoel het onderling kruisen van deze soorten in het wild. En dit zijn best tricky exemplaren om te indentificeren. Ik weet eerlijk gezegdt ook niet of dit een 100% Rhom is.  :thumbup:

Ok Spilo. Thanx voor de toelichting. Ga eens op het Amerikaanse forum snuffelen naar mee info.

Sign in to follow this