Jump to content
Piranha-Fury | Alles wat je wilt weten over Piranha's
Sign in to follow this  
Battlax

andere soort erbij?

Recommended Posts

Battlax    0

Stel ik wil er wat anders bij zetten? Wat zou kunnen eigenlijk qua piranha soort? Mag gewoon een solitair dier zijn gewoon om ook wat anders te zien zonder een slachtpartij. Slangenkoppen vertrouw ik niet ben bang dat ze voer zijn.... Arowana 's zijn erg gaaf maar worden zo groot. Wil geen dieren inzetten die ik weg moet doen omdat ze de bak uit groeien.

Lijkt me wijs dat als het kan het nu te doen? Denk dat een introducé bij een volwassen groep een drama wordt? Ik kan vrij gemakkelijk aan:

Serrasalmus Ternetzi en Serrasalmus Rhombeus

komen maar geen idee of dit samen gaat? Belangrijker nog zijn ze solitair erbij te houden of gaat dat mis. Plaats voor een school erbij is er niet dat wordt te krap eenmaal volwassen.

Edited by Battlax

Battlax    0

Ben al wat verder nu en een Rhom erbij wordt hem niet lees ik. Denk dat ik voor 2 Ternetzi's ga erbij om de kleur wat op te halen. Scholen samen met de Nattereri's?

kevinv    1

ternetzi kun je in cohab zetten met nattereri.

wilde dit ook eerst doen maar ze waren niet te krijgen op dat moment. ( 5 reds en 5 ternetzi)

ze behoren allebei tot de pygocentrus soort.

cariba of piraya behoren ook tot de pygocentrus soort en kun je ook samenhouden met nattereri maar worden wel een pak groter dan nattereri.

had wel eens ergens gelezen dat als je een cohab wil maken beide groepen dan ongeveer met hetzelfde aantal en van hetzelfde formaat moeten zijn.

misschien dat andere leden op het forum hier het juiste antwoord op kunnen geven.

rhombeus is een solitaire piranha en kan je met geen enkele andere soort huisvesten.

Edited by kevinv

Battlax    0

Dat is dus ook de vraag. Ik hoor van veel kanten dat ze sowieso samenscholen en in dat geval kan ik er dus wat bij zetten. 10 stuks erbij gaat hem niet worden dat wordt veel te druk.

rikkert    2

Alles wat solitair leeft kan niet bij een school reds. Een rhombeus maakt al je reds af..

Bij een schooltje reds kunnen alleen schijters als pleco's/L-nummers, kleine cichliden of iets dergelijks bij. 

Eigenlijk kan er niks bij, tenminste voor altijd. Of het nu een week is dat er iets gesloopt word, de eerste dag al of maanden later, de bijvis gaat 9/10 dood.

Als je meerdere verschillende grote vissen wilt beter niet aan piranha's beginnen.

Battlax    0

Ik weet waar ik mee begonnen ben, vroeger thuis al piranha bakken gehad van mijn pa. Vroeg het me alleen af want op bijv. youtube zie je de belachelijkste combinaties. Heb ook al besloten het bij mijn 10-tal te houden, ik gun ze volwassen ook wat ruimte.

killarbee    25

Cohabs zijn mijn inziens  onnodig stressvolle situaties ..   en ja  en zijn succesvolle cohabs etc (ben zelf geen haar beter geweest) .. maar ik zou het mooi soort specifiek houden ..  Gefaalde experimenten zijn er genoeg geweest om het simpelweg niet te adviseren. Want wat je niet op de Youtubes ziet zijn de gefaalde bakken.

• Upvote 1

Battlax    0

Snap je helemaal Frans in het slangen wereldje is het niet veel anders dat weet jij ook. Ik hou het zoals ik het nu heb gaat helemaal goed komen!

kevinv    1

zelfs met de school reds die je nu hebt kan het gebeuren dat ze er wel eens eentje uitpikken die als voer eindigt voor de anderen ( heb het zelf al 1 keertje meegemaakt).

wijze beslissing om het  bij deze school te houden.

Battlax    0

Ja gaat goedkomen staat er voed bij nu dus ga niet lopen kloten en wachten tot het mis gaat!

Amazon    42

je hebt wel gelijk dat je op youtube de meest vreemde combinaties ziet, rhoms bij odoe's, rhoms tussen een school reds, en noem maar op. Ik kan mij nog wel herinneren dat iemand die hier voorheen lid was een paar rhoms bij elkaar had als "test", volgens hem was er niks aan de hand en ging het prima. 

Echter wat ik zie, het is pure stress. Een rhom gedraagt zich solitair redelijk relaxt na verloop van tijd, maar in de cohabs op youtube zie ik alleen maar gestresste dieren en finnips, dus dat lijkt me persoonlijk geen strak plan, ik had al problemen met een nattereri/ cariba cohab omdat de cariba vele male agressiever is en de reds uittest met soms de dood tot gevolg, dus ook binnen de pygo familie kan het spoken. 

• Upvote 1

Sign in to follow this