Sign in to follow this  
Followers 0
Roejoe

Help! Welke meerval is dit

10 posts in this topic

Net een mooie meerval gekocht. 25 à 30 cm lang. Zou nu graag willen weten welke soort dit is. Ik denk zelf aan Liposarcus multiradiatus. Herkent iemand deze?

Ruudpost-16880-0-12275400-1439541905_thumb.jpg

0

Waarom koop je iets zonder te weten wat je koopt als ik vragen mag? Niet om direct te zeuren hoor maar er zijn nogal wat L-nummers dus wordt een grote gok. Persoonlijk koop ik al niks bij een zaak als ze me niet de volledige latijnse naam kunnen opnoemen, iets is er dan niet in orde. Anyway zijn mooie dieren kijken hoelang hij het volhoudt! Of het een pterygoplichthys multiradiatus durf ik je niet met zekerheid te zeggen, een Gibbiceps is het in ieder geval niet zo te zien.

0

Mooie poep fabriek ! Ben het wel eens met bovengenoemde maar goed. Mischien dat jeff je wel kan helpen die is volgensmij aardig thuis in de L-nummer. Sommige soorten worden echt bakbeesten en kunnen wel 50 a 60cm worden. Heb nog wel een handige site met de meest uitgebreide info die er maar is online. Catfishworld.com Hoe groot zijn de pirs die je erbij hebt ? Zorg voor een mooie schuilplaats voor hem of haar. Dan kan het mischien goed gaan.

0

Hallo, bedankt voor de reacties alvast. Ik wilde gewoon een pleco om de bak wat schoon te houden. Dit was een mooi exemplaar en heb gewoon vergeten te vragen aan de lfs wat het precies was. Maakt verder ook niet uit. Vond het gewoon leuk om te weten. De pirs zijn ongeveer 11 à 12 cm. Zover ik begrijp zullen ze de pleco met rust laten, zeker als ze goed gevoed worden. Met de poep valt het reuze mee. Hij zit er nu een week en de bodem is nog netjes.

0

met pir's weet je dat nooit.

hij kan er binnen een jaar nog inzitten of morgen verdwenen zijn.

bij mij zijn de pantsermeervallen na 8 maand nog steeds ongeschonden.

hem een goeie schuilplaats bezorgen en je reds genoeg voederen kan inderdaad helpen.

0

Hypostomus plecostomus gok ik, die heb ik zelf althans, uiterlijk en postuur kloppen wel maar een expert ben ik niet

0

Dat het een Pleco is was volgens mij wel duidelijk bij de topic starter, maar er zijn een heleboel soorten,  deze worden aangeduid met een L nummer. 

Hier staat een lijstje: https://en.wikipedia.org/wiki/L-number

0

Een pleco om de bak schoon te houden? Interressant...

0

ik ben blij dat mijn pirs al één van de twee hebben opgepeuzeld. Amper 15 cm . Hoe ze die kak blijven produceren versta ik niet. Ik dacht ook van - ne pleco om mijn bak proper

te houden. amai

0

Sign in to follow this  
Followers 0