Sign in to follow this  
Followers 0
Erwin1973

Roggenbakje Erwin

625 posts in this topic

De keerklep is dat messing kleurig aansluitstuk voor de mengklep, de keerklep zorgt ervoor dat er wel warm water de mengklep in kan lopen maar geen koud water van de koudwateraansluiting terug, zonder deze keerklep krijg je lauw water op alle kranen in je huis dus het is een must om tussen te bouwen.

Een thermosstaatkraan is simpelweg duurder dan dit, en zeker niet zo slijtvast als dit. Een mengklep zoals ik heb (deze is van een radson cv ketel) kost je drie tientjes.

Mijn  black Diamond koppeltje koste 2200 euro heeeeeeeel duuuuuuur maar de schoonheid is verslavend (Jeff zal dat ook hebben aangezien hij ook nog een vrouwtje wil van pure BD)

Roggen zijn de leukste karakteristieke dieren die ik gehouden heb, individueel wisselend en herkennen je ook echt. Niet aan beginnen want eenmaal roggies dan tja.... hahaha

0

jeppppp deze jonge gaat zeker nog een hele mooie BD dame halen! :D

0

Is dat een speciaal soort dan dat die zo duur is? Ik heb eens bij aquabeek en bij mn LFS roggen zien zwemmen, deze kostte "maar" 150 euro. Die waren ongeveer 10-15 cm disksize.

Ander modelletje misschien?

0

ander soort indd :) en de kwaliteit is dan ook hoog :D maar als je ze eenmaal heb zwemmen wil je niks anders meer!!!

en rog kan je al hebben voor 50 euro haha maja die moet je maar net mooi vinden ;)

0

deze roggen vind ik ook heel mooi die jullie hebben. Zou ik ook ooit weleens willen.

Maar dan moet je het wel goed doen en lekker veel bodemruimte hebben zoals Erwin heeft. 

0

Ik dacht eerst toen ik me aan het inlezen was over roggen dat er onderling ook niet zo veel verschil in zat, zelfde als voorheen mijn tanganyika bak. Niets is minder waar want ik had eerst gibberosas chumbu variant en die waren al extreem hoog in prijs vergeleken met andere varianten, tot je ze ziet zwemmen en dan het vergelijk maakt met andere varianten......

Met roggen heb ik hetzelfde, je bent zo snel verwend (is persoonlijk) als je een rogje zo ziet zwemmen en je hebt er geen verstand van dan is het diertje erg mooi waarschijnlijk maar als je dan de wat lagere kwaliteit naast een hoge kwaliteit ziet liggen dan zie je erg duidelijke verschillen. Bellyspotting, edgespotting, stippen op de rug en de posities en vormen van de stippen en dan moet je uiteraard nog verliefd worden op een rogje. Als je een pup ziet van een paar weken oud is het al moeilijk om ze te weerstaan, laat staan als ze zich eenmaal beginnen te ontwikkelen.........

ofwel hele slechte keuze haha want eenmaal de mooiste gezien dan wil je niet anders meer zelfde als met de aro die hierheen komt :)

0

nu nog een bakje met een mooie serra zoals een Rhombeus of Manueli erbij Erwin! Als je die heb gehad wil je ook niet meer anders :p

0

nouuuuuuuu, ben ik het niet mee eens hoor :p zijn leuke vissen. maar er is niks zo actiefs als roggen! :D

0

dat kan heel goed! alleen vind ik ze niet echt passen erbij persoonlijk! dit is persoonlijk. ik heb ze wel gehad zijn wel leuke beeste zeker met voeren. maar ik wil juist meer rust in de bak. dus discussen :D

Maar Oscars zijn opzich redelijk rustig naar niet te kleine vissen... ;)

Discussen in zo'n grote bak zijn natuurlijk ook wel érg mooi.. Het zijn echter wel vissen die redelijk stressgevoelig zijn en doorgaans zich beter voelen in bakken met veel beschutting/planten. 

0

Ik dacht eerst toen ik me aan het inlezen was over roggen dat er onderling ook niet zo veel verschil in zat, zelfde als voorheen mijn tanganyika bak. Niets is minder waar want ik had eerst gibberosas chumbu variant en die waren al extreem hoog in prijs vergeleken met andere varianten, tot je ze ziet zwemmen en dan het vergelijk maakt met andere varianten......

Met roggen heb ik hetzelfde, je bent zo snel verwend (is persoonlijk) als je een rogje zo ziet zwemmen en je hebt er geen verstand van dan is het diertje erg mooi waarschijnlijk maar als je dan de wat lagere kwaliteit naast een hoge kwaliteit ziet liggen dan zie je erg duidelijke verschillen. Bellyspotting, edgespotting, stippen op de rug en de posities en vormen van de stippen en dan moet je uiteraard nog verliefd worden op een rogje. Als je een pup ziet van een paar weken oud is het al moeilijk om ze te weerstaan, laat staan als ze zich eenmaal beginnen te ontwikkelen.........

ofwel hele slechte keuze haha want eenmaal de mooiste gezien dan wil je niet anders meer zelfde als met de aro die hierheen komt :)

Naar die Arowana ben ik echt super benieuwd, ik hoop dat je de moeite neemt om foto's te nemen van zijn komst.

Hoe hij aankomt, en hoe je hem laat wennen in zijn nieuwe bak, lijkt me echt super vet om te zien. Wanneer verwacht je deze ongeveer?

0

Die moeite doe ik zeker hoor.

Ga een heel verslag maken van het moment van uitzoeken, CITES aanvraag, aankomst en wennen in de bak.

Ik hoop snel, alles in Singapore is geregeld maar CITES Nederland is de domper nog.... zit te wachten op mijn vergunning om hem te mogen importeren. Als ik die heb gaat het snel :D Mag ook wel want ben al vanaf eind mei bezig ;)

0

Die moeite doe ik zeker hoor.

Ga een heel verslag maken van het moment van uitzoeken, CITES aanvraag, aankomst en wennen in de bak.

Ik hoop snel, alles in Singapore is geregeld maar CITES Nederland is de domper nog.... zit te wachten op mijn vergunning om hem te mogen importeren. Als ik die heb gaat het snel :D Mag ook wel want ben al vanaf eind mei bezig ;)

misschien een intieme vraag maar reizen de transport en inklaringskosten niet de pan uit bij het importeren van 1 enkele vis? Had je er dan niet beter meteen 2 of 3 kunnen nemen (low grades lagere prijs) want dat drukt de totaalkosten enorm natuurlijk. 

0

Mag je best vragen hoor :) de prijzen zijn idd bizar hoog voor 1 dier.

Ik zou er best meer willen afnemen maar je weet waarschijnlijk wel hoe het gaat....... velen willen er eentje maar totaal geen risico lopen en pas kopen als ze het dier zien hier ;) komt bij als je prijzen gaat noemen 99% afhaakt, de persoon ofwel die 1% die wel wil heb ik niet gevonden :D

Lower grade was geen optie, ik zou het erg jammer vinden als ik hoogste kwaliteit roggen heb zwemmen en dan een tweedehandse aro zeg maar. Dus ik heb er het geld voor apart gezet en ga voor de allerhoogste gradering. Kosten voor een goedkopere vis blijven trouwens ook hoog, prijstechnisch gezien kan je beter een duurder dier nemen omdat het maar een paar honderd scheeld in vergelijk met een goedkopere vis.

Ik wilde er dus zeker meer hierheen halen maar het is geen visje wat zomaar verkoopt, en voor die bedragen willen mensen ze toch zelf uitzoeken.

0

Duidelijk verhaal, het wordt idd alleen aantrekkelijk als je 3 grade A arowana's importeert voor je eigen bak, maarja dat gaat wel heeeeeeel erg in de papieren lopen.

Je hebt helemaal gelijk dat je alleen voor de top kwaliteit ga, mij zelf zou het minder kunnen schelen maar een kinderhand is snel gevuld zullen we maar zeggen. Ik vind bijna allle asian aro's mooi. 

Naar dat verslag ben ik erg benieuwd. Ik weet zelf namelijk wat er allemaal bij komt kijken om een vis te importeren uit Zuid Amerika, zonder CITES. Dat dan weer wel. Maar daarom is het extra leuk om het te volgen en vooral tegen wat voor onvoorziene zaken je aanloopt. Want uit Zuid Amerika rekent de KLM pittige Cargo inspection en Vet right fees, weet niet of dat vanuit Azie ook zo is, maar daar gaan we vanzelf achter komen :p

Heb je ook een handler op Schiphol of regel je het allemaal zelf?

Edited by Amazon
0

Aah leuk een mede enthousiasteling :)

Ik kon kiezen tussen Singapore airlines en klm, beide liggen pristechnisch gelijk ivm CITES dieren, dan komen er namelijk weer kosten bij pff.

De excakte kosten wat het me gaat kosten is al bekend, ik moet namelijk minimaal 100kg transport betalen en dat alleen is al 651 euro. Dan nog btw, dierenhotel, douane kosten en CITES, klein spul, importagent...

Zelf regelen kan niet op schiphol, dat moet verplicht via zoologistics omdat dat de importagent in vaste dienst bij schiphol is.

0

Aah leuk een mede enthousiasteling :)

Ik kon kiezen tussen Singapore airlines en klm, beide liggen pristechnisch gelijk ivm CITES dieren, dan komen er namelijk weer kosten bij pff.

De excakte kosten wat het me gaat kosten is al bekend, ik moet namelijk minimaal 100kg transport betalen en dat alleen is al 651 euro. Dan nog btw, dierenhotel, douane kosten en CITES, klein spul, importagent...

Zelf regelen kan niet op schiphol, dat moet verplicht via zoologistics omdat dat de importagent in vaste dienst bij schiphol is.

Die kosten komen aardig overeen als ik het zo zie. inclusief de transport kosten, maar die zijn vanuit ZA wat hoger, hangt ook van de grootte van de bestelling af natuurlijk. Dat het vast via zoologistics moet wist ik dan weer niet, is dat ivm de Cites of maakt dat niet uit?

PS het adres dat ik heb heeft ook hele mooie roggen in het assortiment. maar pin me er niet op vast ik ben geen kenner. Mecinai Tiger ofzo zag ik. 

0

Ja het transport etc zal met elkaar niet zoveel schelen denk ik.....

Zoologistics heeft kontract met schiphol dat zij alle import afhandelen dus kom je automatisch bij hun terecht. Misschien had jij toen meer vracht gewicht zodat de prijs hoger was?

Tot 100kg is het 651 euro extra.

dan heb je:

kosten vis

vrachtkosten

dan tel je die twee bij elkaar op en doe je er nog even de BTW overheen

dan:

CITES papieren Singapore

healthcertificate Singapore

verpakkingskosten

transport naar vliegveld

agent daar

dan Nederland:

douane kosten

dierenhotel

agent

In het kort:

dier+gewicht (100kg) optellen + 21% BTW

Dan 236 euro voor de overige papieren daar....

136 euro voor de agent hier

17 euro administratiewerk kosten

totaaltje.......................... niet leuk haha.

0

yep herkenbaar, klopt wel exact hahahaha .

mooi man! 

als je interesse hebt heb ik nog wel een bestandje voor je zodat je exact de opbouw van de kosten kunt zien als je importeert vanuit ZA, dat is tot de grens dan :)

pm me dan even 

0

Dat exel bestandje heb ik ook haha.

Een vriend van me met een eigen lfs heeft dat voor me gemaakt :)

Wat ook zo apart is, is dat je een CITES dier niet met dezelfde zending mag laten vliegen als een niet CITES dier. Sommige praten wel eens dat ze ze dan wel even laten meekomen met een zending maar dat kan dus gewoon helemaal niet. Dat weet ik omdat dat ook mijn plan was maar helaas gewoon afrekenen Erwin haha.

0

tja dat is wel minder, maar ik denk dat uiteindelijk je nog goedkoper uit bent dan als je het via een importeur doet. Er blijft namelijk niks aan de strijkstok hangen.

Ik zie bijv bij een Rhombeus van 40cm dat er zo rond de 300 euro marge in zit. Dat vind ik zelf vrij veel. 

0

Precies, heb ook importeurs/groothandels benaderd maar die voelen er niks voor of mijn visje wordt nog duurder.......

Komt bij dat het ook weer de uitdaging is om zelf de allermooiste aro uit te zoeken in Singapore en dan deze kant op te halen. Maar van mij mag het nu allemaal wel wat sneller gaan hoor haha.

0

dus je bent ook nog helemaal naar Singapore gevlogen om hem persoonlijk uit te zoeken begrijp ik?

0

Ownee sorry foutje, ik heb hem uitgezocht naar aanleiding van filmpjes en foto's.

0

je maakt me echt heeeeel nieuwsgierig naar een totaal verslag nu ! 

0

prikkie prikkie :D nu ik nog :p

even een hele andere vraag. je heb een koppel bd en koppel p14.

ben je niet bang dat de p14 met bd ga kruisen?

ik zelf heb me roggen puur zeg maar :)

0

Puur? vergis ik me dan? je hebt toch een gewone leopoldi en een black diamond nu? welleswaar twee mannen maar er zal nog een bd vrouwtje komen neem ik aan :)

Maakt ook niet uit hoor :)

Nee de kans op kruisen is erg klein volgens Lode, p14 en bd kruist heel slecht schijnbaar..... ik wilde eerst Pearls bij de bd's maar dat was geen slimme zet volgens lode dus toen voor deze hele mooie p14 gegaan erbij :D

Edited by Erwin1973
0

niet om vervelend te doen ofzo..... een pure leopoldi heb ik en een pure black diamond. de leopoldi man gaat weg als ik een pure BD vrouw heb ;)

misschien wel 2 bd vrouwen :D

ok dan dat wist ik niet. :)

Edited by Jeff1986
0

Oke ja zou ik ook doen als ik jou was.... en eenmaal bd puur in het bezit, dan wil je geen gewone leo's meer he haha.

Al is het wel een heel mooi mannetje kerel! Ik vind trouwens mijn P14 ook wonderschone dieren.

0

Sign in to follow this  
Followers 0