Jump to content
Piranha-Fury | Alles wat je wilt weten over Piranha's
Sign in to follow this  
dan1986

zelf voer maken

Recommended Posts

dan1986    0

hallo ik heb een vraagje over zelf voer maken ik heb v/d week zelf blokjes gemaakt met het volgende erin: verschillende soorten mosselen, ('' )garnalen, kabeljauw, krab en rode muggenlarven ikheb dit allemaal gepureerd en met wat water en gelantine ingevroren is dit voldoende zijn er nog tips wat ik ze moet geven ik schat de piranha's op 3 maanden ze eten de blokjes goed en ze groeien ook goed maar ik wil graag goed voeren dus tips zijn welkom alvast bedankt.

groetjes danny

Gitarist    0

Dat geef ik men pirs van over het jaar ook nog steeds. Ik wissel nog wel af met spiering, regenwormen en af en toe is een gup...

fabulous    0

kattenbrokken?

is dat een goedkoop alternatief?

nee ze krijgen bij mij het beste voer

j0rrit    1

nou eerlijk gezegt lijkt mij kattebrokjes helemaal niet slecht voer hoor. er zitten vaak extra soorten vitamine's. als ze het nemen zou ik het zeker blijven geven. wat extra's is niet verkeerd toch :thumbup:

Bovendien zijn kattenbrokjes licht verteerbaar en hebben ze een laag vetgehalte... dus volgens mij een zeer goede aanvulling op het dieet van je Pirs... denk ik :no:

dan1986    0

oke bedankt maar wat voor brokjes geven jullie dan je hebt zoveel verschillende smaken voor katten

remyo    0

wat koolvis en is een stukje runderhart vlees niet elke dag voeren

MasterFouad    0

miauuuwwwwwwwww

lol :rasp:

MasterFouad    0

en hondenbrokken dan

heb het 1 keer geprobeerd ze vinden het heerlijk

is dit wel goed

en gaan ze dan niet blaffen haha? :welcome2:

Kattenbrokjes met vis natuurlijk, vinden ze heerlijk en elke 2 weken natuurlijk een stuk visfilet (schol,kabeljauw,zeebaars) alles wat ik vang op zee :rockon2:

Guest pirana666   
Guest pirana666

nou ik heb ze al 2 jaar katten kuipjes gevoerd.

en sinds ik hier op t forum ben, en lees, hoor ik allemaal van die geweldige voer dieeten

die ijgenlijk veel beter zouden moeten zijn dan...kattevoer.

ik ben dus toch overgestapt op vis...mosselen panga tilapia enz.... wordt wel stuk duurder maar neem aan dat het allemaal beter

voor zijn darm kanaalen en of spijsvertering is en of kleur groei enz enz mvg pirana666

Guest Memento   
Guest Memento

Kattenbrokjes zijn misschien een leuke aanvulling, maar toch een afrader denk ik. Geloof niet dat ik ooit gehoord heb van een wildvang met kattebrokjes in de maag ;)

Yeri Shaes is een fokster van Perzische katten die het volgende over droogvoer/kattebrokken publiceerde :

(laat ik de grapjassen voor zijn: het watergehalte is niet relevant als je het als visvoer gebruikt ;))

De feiten over schandalige en kwalitatief slechte ingredi

Edited by Memento

Mr Louii    0

ikzelf voer wel es steurkorrels aan de kleine die ik heb rond zwemmen.

Die zinken direct.

grtz

JGls2480    0

@Memento:

Dat kattendroogvoerverhaal klopt 100%. Sommige mensen verwachten dus echt de kat op zijn benen te houden met enkel droogvoer ... schandalig! (Ben kattenmens)

Ontopic:

Als ik ze het gevoerd kreeg zouw ik wel ook wat kattendroogvoer geven puur om meer veriabel dieet te geven. Geen hondenvoer daar zitten nog meer groenten in en minder vitamines(wanneer je een kat altijd alleen maar hondevoer geeft zal die uiteindelijk blind worden). Mijn pirs zijn dus belachelijk verwend het enige dat ze willen eten zijn garnalen, victoriabaars en roodbaars filet. Ik lees dat men dikwijls tilapia voerd. Wel ik ben blij dat men anemoon tenminste de tilapia apprecieert anders had ik zo een hoop zakken voor nx liggen! Zelfs een week uithongeren helpt geen bal. Spugen het gewoon uit en zeggen bekijk het maar. Dan denk je oh tis de vis mss iets mis mee. Nee na 3 verschillende merken geprobeert te hebben met dezelfde reactie (zo kom je dus aan die zakken) is het duidelijk lijkt me. En jah feeders maakt nie uit wat het is als het eindigt in hun buik.

Deathwish    0

hoi iedereen ,

ik heb vrijdag terug nieuwe piranha's

nu zijn een vrouw in de winkel dat ik steur korrels kan geven .

is dit wel goed ??

groetjes Jollie 

Sign in to follow this