Jump to content
Piranha-Fury | Alles wat je wilt weten over Piranha's
Sign in to follow this  
devil

cetopsis coecutiens

Recommended Posts

devil    0

hey allemaal, Prettig kerstfeest.

ik vroeg mij af of iemand ooit deze vissen al ergens gezien heeft ?

het gaat om de cetopsis coecutiens , ook wel candiru acus genaamd.

het gaat hier niet om de parasitaire vandellia cirrhosa die eigenlijk de echte candiru of vampire catfish is en bekend staat om langs de urinewegen bij mensen binnen te dringen en zich daar te voeden met bloed.

de vis die ik bedoel word zo'n 30cm groot en is berucht omdat hij bij prooien langs lichaamsholtes naar binnen dringt en zich van daaruit terug een weg naar buiten vreet.

Niet in het water schijten dus!!!

nu vroeg ik mij af of ze ook voor de aquariumhandel beschikbaar zijn want heb ze nog nooit ergens gezien.

persoonlijk vind ik ze wel helemaal niet mooi maar ze zijn zo vraatzuchtig dat ze in het amazonegebied meer gevreesd worden dan piranha's.

Greets Kevin.

post-8109-1166983774_thumb.jpg

post-8109-1166983805_thumb.jpg

Edited by devil

Broek    0

lekker visje :thumbup:

But no, havn't seen him yet ..

Venom    2

In de aquariumhandel nog niet tegengekomen maar heb ooit eens een reportage gezien op National Geographic over dit klein beestje die bij een locale burger tijdens het duiken in z'n urineleider is terechtgekomen en zich daar ten goede deed met menselijk bloed...

Zou het niet graag ontmoeten hoor...

Edited by Little Venom

jeroenst21    0
er zit er een in de dieren speciaalzaak de keizer in poortugaal

Heb ze daar ook gezien. Als ze ze niet hebben willen ze ze ook bestellen voor je. Ze kosten 50 euro per stuk. Schijnen op jonge leeftijd nog niet zo agrsesief te zijn.

Rivfader    0

heb laatst bij aqua tropica die dingen ook gezien.. ze zijn er niet erg blij mee.. was per ongeluk tussen de import gekomen...

Loubard    0

Dat zou ik er echt niet voor betalen. Stelletje zenuwzwemmers...nee niet mijn ding.

Quido    0

Vage beesten, alleen het verhaal erachter al...

Jeroen R    0

whaa raar beest nog nooit van deze vis (en eigenlijk ook niet van deze soort)

zou hem zelf niet willen hebben ook al ziet hij er wel vet uit..

mrous    0

KIK! :rockon:

Wel erg lelijk :thumbup:

Ik scheet m alleen al toen mn black ghost me van de week beet!

Whahaha! :rofl:

Ik heb er drie zitten! zijn zeer actief. ik heb ze voor 27 euro per stuk gekocht.

Mocht je ze ook willen ze hebben er meer zitten. stuur mij maar een pb als je ze ook zou willen.

Groeten,

Stefan

berg    0

Ben wel benieuwd waar deze vissen te krijgen zijn vandaag de dag, ik ben ze nog nooit tegengekomen.

Als je leest wat die visjes doen, kom je ze liever niet tegen ;-)

desmoduci    0

Ben wel benieuwd waar deze vissen te krijgen zijn vandaag de dag, ik ben ze nog nooit tegengekomen.

Ik dacht dat de candiru acus een erg klein visje was, die mogelijk je urinebuis wil opzoeken...?

Als ik zo op de topicfoto van hierboven kijk, moet je wel van een beste zwans voorzien zijn, wil zo'n beestje binnenkomen... :marco2:

Daar komt nog bij dat je je hobby dan wel op een vreemde manier uitoefent !!! Ik ken eigenlijk niemand die z'n tampaloeres in z'n aquarium hangt... :lmao:

AmpLiF1eR    0

Ik dacht dat de candiru acus een erg klein visje was, die mogelijk je urinebuis wil opzoeken...?

Als ik zo op de topicfoto van hierboven kijk, moet je wel van een beste zwans voorzien zijn, wil zo'n beestje binnenkomen... :marco2:

Daar komt nog bij dat je je hobby dan wel op een vreemde manier uitoefent !!! Ik ken eigenlijk niemand die z'n tampaloeres in z'n aquarium hangt... :lmao:

jij bedoelt de normale candiru, candiru-acu staat voor 'grote candiru' en dat is dus de bedoelde soort, deze gaat inderdaad niet je urinebuis in, de normale is heel smal en lang,

Quido    0

Zelfde als dat jij een vis hebben wilt.

poloboy    0

natuurlijk ieder zijn keuze en als je er voor kiest veel succes zou ik zeggen

Sign in to follow this