13-2-2012
20-2-2012
Na de eerste week ging het heel goed met deze cohab.
Wat mij op viel was dat mijn drukste vis (pygocentrus nattereri (superred)) en keer op zijn donder heeft gekregen van de pygocentrus piraya of de serrasalmus maculatus.
hij zat helemaal aan in de hoek achter mijn powerhead. Voor de rest zit de S.maculatus nog steeds in zijn hoek waar hij altijd al zat.
27-2-2012
Weer een week verder.
Er zijn weinig veranderingen (gelukkig)
Nog steeds geen beschadigingen aan de flanken of vinnips. De S.maculatus zit nog steeds op zijn plek. De P.piraya zit vaak naast de maculatus.
Heb alleen nog steeds last van sterk terug kerende algen. Ik denk dat het komt dat mijn zeoliet er te lang inzit. Vandaar de aanslag op het glas.
4-3-2012
Nu even een update met dimverlichting, verlichting is nu voor ongeveer 80% gedimd, door deze foto camera lijkt het nog iets donkerder.
Nog steeds geen beschadigingen aan de vissen. De mac wil steeds meer in de groep komen, maar na een korte duur van ongeveer paar minuutjes gaat hij weer naar zijn eigen honk toe.
Denk dat de kans van slagen ook is omdat de vis meer als voldoende ruimte hebben om zich te schuilen. Vooral de mac wil zo af en toe zijn eigen plek hebben.
Dit is de superred. Hij begint al mooi vorm te geven.
De gebroeders nattereri.
En hier baas1 en baas 2
6-mei-2012
De co-hab gaat nog steeds mooi door. Af en toe een finnip, maar niet tot letsel. De ''gewone'' red is laagste in rang daarom heeft hij de meeste finnips, en hij gaat af en toe het gevecht met de piraya aan. Verder is het nog steeds een vredig geheel.
Deze post is bewerkt door j0rrit: 06-05-2012 - 22:01