ze zijn vrij makkelijk om aan te komen, het enige is dat vele het dier geen vaste verblijfplaats kunnen geven.
Ze hebben ruimte nodig en daar bedoel ik VEEL ruimte, met uiteindelijk een kamer als verblijf of tenminste een deel ervan.
Bij mij zitten ze ( 2st. ) momenteel in een terrarium van 200x60x60 met een hele ruime curver, met stromings pomp en een kleine filter.
Ik ben bezig met het opzetten van een aquarium van het zelfde formaat waar ze in komen, omdat het qua onderhoud een stuk makkelijker is.
Wat ik vaak gezien heb is dat ze in aquaria worden gehouden en een heel klein stukje land hebben om op te zonnen, omdat ze daar weinig gebruik van schijnen te maken.
Mijn dieren bewijzen het tegendeel en zijn iedere nacht wat rondjes aan het trekken door de bak
Foto's zijn niet zo denderend, maar meer heb ik op het moment nog niet,
Een nacht foto en een dagfoto
Over de 1.0 Babysalmus gesproken, het betreft een zeer zeldzaam exemplaar waar niet meer aan te komen is.
Qua ruimte niet zo veel eisend, wel territoriaal, snel, nieuwschrierig en vreemde waarschuwings geluiden,
Kan bijten met ernstige gevolgen, die direct onder de kraan behandeld moeten worden
gr.