Piranha-fury.nl | Forum | Informatie | Piranha | Roofvissen | Aquarium

kleibolletjes bij planten

8 reactie(s) in dit topic

#1 Ralf

13-02-2012 - 11:56

Ik heb een paar vallisneria gigantis planten gekocht en heb op een ander forum gelezen dat ze bij een hengelsportzaak kleipoeder gingen halen en dit vermengen met water, bolletjes van maken en deze nadat ze gedroogd zijn bij de wortels van de planten staken. Heb nooit lang planten gehad en heb er ook weinig verstand van. er komen wel scheuten uit maar de bladeren zijn wel vrij dun na een paar weken nu.

#2 j0rrit

13-02-2012 - 14:17

Ik heb ook met kleibollen gewerkt, dat ging goed ik heb nu vierkante stukjes humusblokjes, die slaan niet echt aan bij de planten, en dat ze heel droog waren, dus ze dreven no time weer aan de oppervlakte.

#3 Amazon

13-02-2012 - 17:06

Hmm goed topic, ik wil ook wat aan extra bemesting gaan doen aangezien ik nog niet over mn powerled kap beschik, dus kan het beste van deze boletjes maken en erbij doen? Heb ook wel es wat gelezen over spijkers die gaan oxideren. Ook ik ben een complete n00b op plantgebied

#4 desmoduci

13-02-2012 - 21:35

Ik haal de planten gewoon uit de bakjes, lood en wol d'r af en inplanten die handel. 1x per week vloeibare plantenvoeding.
En meestal met gewoon prima resultaat ....(afgezien van af en toe wat hardnekkige alg....maar daar ben ik momenteel nog steeds van af)

Piranha-fury forum - Afbeelding: 100_4824.JPG

#5 Amazon

13-02-2012 - 22:11

In je indraaicyclus, na hoeveel dagen moet je ong je planten plaatsen? Zodat ze zich lekker vast zetten in de bodem

#6 desmoduci

13-02-2012 - 22:24

Bekijk Post Amazon, op 13-02-2012 - 22:11, zei:

In je indraaicyclus, na hoeveel dagen moet je ong je planten plaatsen? Zodat ze zich lekker vast zetten in de bodem

In principe kan dat gewoon direct al wel (nog handig ook i.v.m. het inrichten) In het begin dan wel wat makkelijke en sterke planten kiezen (snelgroeiers)
Moeilijkere en langzamere planten kun je dan later bijvoegen

#7 Venom

14-02-2012 - 11:44

Bij Vallisneria is het volgens mij voldoende om genoeg licht en vloeibare bemesting te voorzien. Waterverversingen zelf bevatten ook de nodige stoffen voor een goede plantengroei. Sommige planten hebben dan weer meer aandacht nodig. Je kan dan af en toe ook eens een tablet vlakbij de wortels plaatsen. Let op bij overbemesting want dat bevordert de algengroei.

Deze post is bewerkt door Venom: 14-02-2012 - 11:50

#8 Ralf

14-02-2012 - 12:34

Bekijk Post desmoduci, op 13-02-2012 - 21:35, zei:

Ik haal de planten gewoon uit de bakjes, lood en wol d'r af en inplanten die handel. 1x per week vloeibare plantenvoeding.
En meestal met gewoon prima resultaat ....(afgezien van af en toe wat hardnekkige alg....maar daar ben ik momenteel nog steeds van af)

Bijlage 100_4824.JPG

Welke doseering gebruik je voor je bak ? gewoon wat op het flesje staat of wat minder omdat er maar een paar planten in staan,? Heb er ook maar 3 planten in staan,

#9 desmoduci

14-02-2012 - 20:43

Ik doseer voor deze setting 1x per week 30 ml Easy life profito. (inderdaad de aanbevolen hoeveelheid wat staat voorgeschreven op de verpakking)

1 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers