-
- Piranha forum
- Piranha verzorging - Aquarium, inrichting, waterwaarde, temperatuur, filtratie, verlichting
- Piranha voedsel - Soorten voer, voedingswaarde, hoeveel en hoe vaak voeren.
- Piranha ziekten, parasieten, en verwondingen - Genezing, regeneratie, geneesmiddelen.
- Piranha voortplanting - Paring, kweken, kweek, eitjes, larven, geslacht.
- Piranha foto's en video's - Pygocentrus, Serrasalmus.
-
- Piranha informatie
- Piranha algemeen
- Pygocentrus piranha - Pygocentrus cariba, nattereri, piraya.
- Serrasalmus piranha - Serrasalmus altuvei, brandtii, compressus, eigenmanni, elongatus, geryi, gibbus, hollandi, maculatus, medinai, manueli, rhombeus
- Pygopristis piranha - Pygopristis denticulata
- Pristobrycon piranha - Pristobrycon striolatus
- Piranha kweek - Piranha Voortplanting, kweekverslagen
- Kweek Pygocentrus - Pygocentrus nattereri paring, verzorging nest, eitjes, larven
- Kweekverslagen Pygocentrus nattereri (Roodbuik piranha, Rode piranha) - Kweek ervaringen
- Piranha cohabitaties - Pygocentrus, Serrasalmus houden in groepen.
-
- Roofvissen forum
- Roofvissen verzorging - - Aquarium, inrichting, waterwaarde, temperatuur, filtratie, verlichting
- Roofvissen voedsel - Soorten voer, voedingswaarde, hoeveel en hoe vaak voeren.
- Roofvissen ziekten, parasieten, en verwondingen - Genezing, regeneratie, geneesmiddelen.
- Roofvissen voortplanting - Paring, kweken, kweek, eitjes, larven, geslacht.
- Roofvissen informatie - Informatie over Arowana's, payara's, wolfsvissen en meer.
- Roofvissen foto's en video's - Arowana's, Payara's, Wolfsvissen, Snoekzalmen, Roggen, Slangekopvissen.
-
- Aquarium forum
- Aquarium planten - Voeding, bemesting, Co2, snoeien, onderhouden.
- Aquarium algen - Baardalg, bruindalg, blauwalg, draadalg, bestrijden.
- Aquarium plant profielen - Soorten aquarium planten.
- Aquarium techniek - Apparatuur, pomp, filter, verlichting, verwarming, co2,
- Aquarium water chemie - Stikstofcyclus, bacteriƫn, waterwaarden, waterkwaliteit, ammoniak, nitriet, nitraat, ph, kh, gh, co2.
- Aquarium 'doe het zelf' - Zelbouw projecten, aquaria, lichtkap, meubels, achterwand.
-
- Bekijk nieuwe inhoud
Golden Dorado
05-02-2012 - 22:44
58 reactie(s) in dit topic
13-02-2012 - 16:52
Supergaaf hoor!
Ja ik denk dat je flink wat moet gaan knippen straks want in de lengte is er niet al teveel zwemruimte
Ja ik denk dat je flink wat moet gaan knippen straks want in de lengte is er niet al teveel zwemruimte
13-02-2012 - 18:23
Erg mooie inrichting!
13-02-2012 - 20:29
Hij heeft de kop nu al kapot gezwommen?
Sorry hoor maar je voelt toch zelf ook op je sokken aan dat dit op de lange termijn nooit goed gaat, wat doe je dan? Bijna niemand kan zo'n beest (dorado) kwijt...
Sorry hoor maar je voelt toch zelf ook op je sokken aan dat dit op de lange termijn nooit goed gaat, wat doe je dan? Bijna niemand kan zo'n beest (dorado) kwijt...
13-02-2012 - 20:44
Vet beestje die wolfsvis. Kleine beschadiging bij die dorado?
13-02-2012 - 21:57
Wow..... Heel erg mooie inrichting
en geweldige vissen !!!
(jaloersmode slaat op tilt !!!)
13-02-2012 - 23:17
Zeker erg gaaf, vooral de dorado staat al een tijd op mijn verlanglijst. Vind mijn 1,5 bak alleen te klein.
Misschien ooit als ik nog een grotere bak aanschaf.
Hopelijk gaat het bij jou nog lang goed in deze bak
Misschien ooit als ik nog een grotere bak aanschaf.
Hopelijk gaat het bij jou nog lang goed in deze bak
14-02-2012 - 14:54
Beschadiging is opgelopen bij handelaar waar war hij in n bakje van 40 x 40 cm zat. Hij zwemt echt nergens tegenaan ook niet als hij schrikt. Sinds gisteren de laatste rover toegevoegd een arowana v 15 cm
14-02-2012 - 17:14
Dan zou ik ook maar es gaan kijken naar een bak van 3 meter lang en 80 diep, damn man dan heb je echt een droombestand! Behalve die GATF dan
14-02-2012 - 18:12
heel nice
23-02-2012 - 12:41
Droombak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 
24-02-2012 - 17:45
Ja die heb ik ook wel es gezien op youtube, echt ziek mooi en ziek duur.....
02-04-2012 - 14:58
Even een update van mijn kant. Zoals een aantal misschien al hebben gelezen in de verkoophoek duurde het niet lang voordat mijn dorado alleen nog maar solo in zijn bak te houden was. Heb de arowana en wolfsvis verkocht.
De dorado is van 10 naar 20 cm gegaan binnen 2 maanden! Krijgt nu 3 x per dag kleine maaltijden (meelworm, kikkervisjes, spiering, mossel, koolvis, pellets roofvis) Zoals ik al eerder aangaf zwemt hij nergens tegen aan en gebruikt elke cm van de bak. Heb wel bijna alle planten en hout eruit gehaald voor meer zwemruimte.
Foto van een weekje geleden toen hij nog in de verkoop stond:
De dorado is van 10 naar 20 cm gegaan binnen 2 maanden! Krijgt nu 3 x per dag kleine maaltijden (meelworm, kikkervisjes, spiering, mossel, koolvis, pellets roofvis) Zoals ik al eerder aangaf zwemt hij nergens tegen aan en gebruikt elke cm van de bak. Heb wel bijna alle planten en hout eruit gehaald voor meer zwemruimte.
Foto van een weekje geleden toen hij nog in de verkoop stond:
02-04-2012 - 18:22
Haha ik denk dat je snel naar de 3 meter bak moet
. Wel erg mooi beest
02-04-2012 - 22:04
Super gaaf, 3meter bak is idd geen overbodige luxe voor zo'n vis. Ze eten trouwens graag piranha's in het wild
03-04-2012 - 08:17
Klopt ze eten pirs. Ik vraag me af wanneer hij goud begint te kleuren. Als ie uberhaupt goud kleurt in gevangenschap. Maar ze groeien echt absurd hard had ik van een andere dorado keeper begrepen. Die van hem was voor ie het wist een halve meter
03-04-2012 - 11:44
Heel gaaf beest!!!
03-04-2012 - 18:58
net nog een dorado in poortugaal zien zitten, wat een beest man! ze hadden nog meer leuk spul zitten
04-04-2012 - 06:31
Je heb er alleen een mega tank voor nodig. Ze eten super veel en worden huge en zijn zeeeer aktieve zwemmers!! Alles wat in een bak zit kleiner dan 5 meter is gewoon zielig....
Deze post is bewerkt door Jeff1986: 04-04-2012 - 06:33
04-04-2012 - 16:48
Jeff1986, op 04-04-2012 - 06:31, zei:
Je heb er alleen een mega tank voor nodig. Ze eten super veel en worden huge en zijn zeeeer aktieve zwemmers!! Alles wat in een bak zit kleiner dan 5 meter is gewoon zielig....
Ben ik met je eens Jeff, al weet niemand hoe groot ze nou echt in een aquarium worden, misschien stopt het wel bij 80 cm, dan zou een bak van 3 meter lang en 1 meter diep voldoende moeten zijn. Absolute minimum dan. Groeien ze groter? Dierentuinbak, want ze zwemmen als idioten. Niet echt goed te houden in een thuisaquarium
04-04-2012 - 17:43
80cm en,dan in 3 meter? 1 slag mijn zijn krachtige staart en hij zit in parimaribo
14-04-2012 - 20:04
stil in dit topic?
18-04-2012 - 10:01
Mijn dorado is verkocht. Het was echter niet echt de bedoeling maar ik realiseerde me wel dat dit niet lang meer pastte in een bak van 1.5 meter. Kreeg toevallig via marktplaats contact
met een gast die een bak van 3 meter had staan en geinteresseerd was, hij had ook al meerdere dorados zitten en wilde me ongeveer het aankoopbedrag betalen voor de vis dus ben akkoord gegaan.
Wel grappig is dat na een dag er allerlei vissen tevoorschijn kwamen vanuit de achterwand waar ze dus al maanden verscholen zaten. Koppeltje kersenbuiken en 2 botia's tot nu toe.
Waarschijnlijk op zoek naar een jardini nu :D
met een gast die een bak van 3 meter had staan en geinteresseerd was, hij had ook al meerdere dorados zitten en wilde me ongeveer het aankoopbedrag betalen voor de vis dus ben akkoord gegaan.
Wel grappig is dat na een dag er allerlei vissen tevoorschijn kwamen vanuit de achterwand waar ze dus al maanden verscholen zaten. Koppeltje kersenbuiken en 2 botia's tot nu toe.
18-04-2012 - 11:04
smtNL, op 18-04-2012 - 10:01, zei:
Mijn dorado is verkocht. Het was echter niet echt de bedoeling maar ik realiseerde me wel dat dit niet lang meer pastte in een bak van 1.5 meter. Kreeg toevallig via marktplaats contact
Mooi dat hij een ruimer tehuis heeft nu, helaas voor jou zit je nu met een lege bak.
Die laatste zin is na dit alles een grapje hoop ik
18-04-2012 - 13:36
Goeie keus!
Ik ga alleen wel met de laatste opmerking van GP mee...
Ik ga alleen wel met de laatste opmerking van GP mee...
18-04-2012 - 16:40
goede keus indd.
jardini? nee toch?
kijk anders naar channa,s
jardini? nee toch?
kijk anders naar channa,s
19-04-2012 - 18:31
Ja of Datnoides microlepis tijgerbaars lijkt me ook wel wat. Of een cichlide van de parachromis family.. mmh ff goed over nadenken
19-04-2012 - 19:50
je begrijp dat je bak daarvoor te smal is? 50 is niet echt diep... die beesten halen 70cm. hoe gaat hij keren? loopings? en die dats ken je tijdelijk wel houden ja... voor een paar jaar, want zijn trage groeiers, maar worden ook 50cm. is helaas je bak ook te klein voor uiteindelijk. dus je zou dan groter moeten gaan
Deze post is bewerkt door Jeff1986: 19-04-2012 - 19:51
19-04-2012 - 19:55
Gewoon een dikke rhom erin
1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers