Piranha-fury.nl | Forum | Informatie | Piranha | Roofvissen | Aquarium

Duik avonturen gefilmd

27 reactie(s) in dit topic

#1 nvalenti13

02-03-2011 - 22:12

Na mijn eerste 2 duikvakanties in Mexico heb ik een videocamera aangeschaft om tijdens het duiken te filmen.

2 weken Malediven in mei 2009 was de eerste duikvakantie waar ik heb gefilmd.

Anderhalf maand later was het alweer tijd voor een weekje Gansbaai Zuid-Afrika.
Heb deze film al ergens in een topic staan maar zet hem toch hierbij.
.

Eind van 2009 in december naar Kenia gegaan.
Naar een aantal dagen safari nog 4 duiken kunnen maken.

Mexico maart 2011

Daarna niet meer op vakantie geweest oa door aanschaf auto en aquarium.
Maar eind deze maand weer terug naar Mexico en heb echt weer zin om van alles te gaan filmen onderwater.

Deze post is bewerkt door ysberg: 10-02-2012 - 20:05
Filmpjes werkend gemaakt.

#2 desmoduci

02-03-2011 - 22:18

wow...dat 2e avontuur... :rockon: :rockon: :rockon:

Ook al zit je zelf in een kooi, ik weet zeker dat m'n zwembroek bruin doorlopen was... :shocking:

#3 ysberg

02-03-2011 - 22:27

Stuk voor stuk mooie filmpjes. :shocking:

Onderwatercamera/behuizing is dan wel duur in aanschaf maar is het geld zeker waard. Ik moet het doen met enkel herinneringen :rockon:

#4 Gast_CombiChrist_*

02-03-2011 - 22:32

Mooie vakanties heb jij kerel !
Haaienduiken heb ik ook op de "to do" list staan, maar er zijn nog een hoop dingen "to do" wat vakanties betreft. Komt er alleen nooit van ....

#5 Amazon

03-03-2011 - 12:38

Malediven wil ik heen man! wow wat mooi zeg!

Echt super mooi om te zien dit, keep on going!

#6 the Franpire

03-03-2011 - 14:05

Mooi hor, vervelend voor je man dat je dat soort vakanties moet houden he. :shocking:

#7 GreenPiranha

03-03-2011 - 17:37

:shocking: super

#8 nvalenti13

03-03-2011 - 17:45

@ desmoduci: Ik heb zelfs vrouwen tot +/- 65 jaar in de kooi zien stappen die het helemaal te gek vonden, je trilt eerder van 13 graden water. :shocking:

@ ysberg: idd mijn duiken in mexico zijn vage herinderingen. Ik zie nou wel minder dan de andere duikers omdat ik op de camerascherm moet kijken, maar ken het daarna wel terug zien zo vaak ik wil en dat delen met andere mensen.

@ combichrist: Haal het niet van je to do list af, Bij mij stond die boven aan me lijst, zeker omdat ik toen helemaal into the sharks was.

@ amazon: Malediven is echt paradijs, Het eiland was maar 150 bij 50 meter en alleen maar zand,palmbomen en hutjes, echt relaxen.
S'ochtends en smiddags duiken, tussen door snorkelen en dan genieten van de zonsondergang:
Piranha-fury forum - Afbeelding: 7.jpg
@ franpire: Het is echt moeilijk kiezen tussen dit of met vrienden mee naar vlierland kamperen.

#9 Ries

03-03-2011 - 19:47

Wat een geweldige filmpjes :rockon: Wat is de onderwaterwereld toch mooi.
Het is ook echt mooi dat je het allemaal kan vast leggen.
Ik heb het ook nog op de planning staan om het te gaan doen want het lijkt me zeker de moeite waard om je duikbrevet te halen. :shocking:

#10 ysberg

03-03-2011 - 19:56

Bekijk Post nvalenti13, op Mar 3 2011, 17:55, zei:

idd mijn duiken in mexico zijn vage herinderingen. Ik zie nou wel minder dan de andere duikers omdat ik op de camerascherm moet kijken, maar ken het daarna wel terug zien zo vaak ik wil en dat delen met andere mensen.

Ik weet niet of er ruimte is in de behuizing maar ik kan je aanraden om er een semi-fisheye 0.7x op te zetten. Ik gebruik dit zelf om freestyle BMX filmpjes mee te maken en heb dan echt geen tijd om op het schermpje te kijken.Camera ongeveer richting je onderwerp is voldoende.

Bedankt voor het delen van de filmpjes, zijn echt mooi. Heb ze net gewoon nog een keer gekeken :shocking:

#11 nvalenti13

03-03-2011 - 22:48

Oja ik was alweer vergeten dat we zo'n lens een jaar geleden hebben gekocht, wel een 2e handse maar hij ziet er nog goed uit.
Nog altijd niet kunnen gebruiken dus ben benieuwd naar de volgende films, hebben ook een lamp voor nachtduiken.
Maar ik kijk die films ook nog regelmatig terug, ken blijven kijken naar al die vissen die door het water glijden.

#12 GreenPiranha

04-03-2011 - 12:07

Ben eind 2008 in Kenia geweest ook na de safari 3 dagen strand op Mombassa.
Heb niet gedoken wel 2 dagen gesnorkeld dat was al super, behalve dat ik mega verbrand was naderhand :rockon:

Nogmaals super gave filmpjes :violin:

#13 nvalenti13

04-03-2011 - 15:44

Ja ik ben ook een keer flink verbrand na uren snorkelen. Doe nu ook vaak een shirt of duikpak aan.
Er is vrij weinig info over duiken in kenia vanwege de populaire safari.
Wist niet wat ik kon verwachten maar het was prachtig.

#14 flemming

04-03-2011 - 17:40

Ik heb ook een duibrevet gehaald via mijn middelbare school.
Heb een paar keer gedoken in Drenthe en dat was het.
Wel toen een dikke snoek,karpers en een paling gezien.
Helaas vond ik het destijds niks,ik had net mijn arm uit de kom gehad en daardoor kwam ik telkens niet in dat stomme duikpak.

#15 Gast_Rietslang_*

04-03-2011 - 20:42

Prachtig zeg!!
Vooral die witte haai! man wat een beest!!
En de rust van die onderwaterwereld is zo onaards..
Dit zou ik ook graag es in het echt zien..

Dromen mag hé :violin:

#16 Jeff1986

06-03-2011 - 15:51

die manta rog is echt geweldig en die witte haai ook! en die rifhaaien :thumbup:
enige haai die ik ooit tegen gekomen was was een Angel shark lol :)

#17 nvalenti13

07-03-2011 - 17:31

Ja angel shark is die platte heh.
Ik heb ook maar een paar soorten haaien gezien.
Walvis haai lijkt me echt indrukwekkend om te zien, maja die moet maar net voorbij zwemmen.
En voor de rest ben ik meer van de gevaarlijke haaien.
Zou graag met de tigershark & bull-shark willen duiken, alleen heb je voor deze duiken vaak veel duikervaring nodig dat heb ik niet.
En als ik ooit met de boot op open zee ben dan de blue shark & makoshark en oceanic white tip shark, maar die kans is klein.

#18 Jeff1986

09-03-2011 - 10:30

day is indd die platte :rockon:
tiger shark is ook helemaal geweldig :(

#19 nvalenti13

28-03-2011 - 16:15

Zo net terug van weekje mexico.
Elke ochtend gedoken op de 1e en laatste dag na.
Wel wat probleempjes met camera gehad waardoor ik niet alles heb kunnen filmen.
En kom er net achter dat m'n shorty nog hangt te drogen daar.

Maar wel de BULLSHARKS gezien, dus dat was zeker vet.
Flinke haaien die samen met de witte haai voor de meeste shark attacks verantwoordelijk zijn.
Ze kunnen dicht bij de kust komen, er zijn mensen aangevallen die alleen met benen in het water stonden.
Maar ze zijn vooral bekend omdat ze in zoetwater kunnnen leven.
Ze zijn bijvoorbeeld duizende kilometers in de amazone rivier gevonden.
Jaws is gebasseerd op de new jersey shore attacks uit 1916.
Maar later is gebleken dat de bullsharks verantwoordelijk waren voor de meeste aanvallen.

Maar terug naar duiken in mexico.
Heb 11 duiken gemaakt waarvan 1 nachtduik, een paar ondiepe rifduiken, diep duiken tot 30 meter.
En dan naar sharkpoint. Was op ong 20 meter, alleen maar zand, en iets van 5 bulls die uiteindelijk om ons heen zwommen.
Ze kwamen nooit echt dichtbij. Filmen was moeilijk doordat ze niet op 2/3 meter kwamen en het open zee was dus geen rif op de achtergrond, tevens besloeg mijn lens halverwege dus heb ik mijn cam uitgezet maar wel m'n beste duik deze vakantie

Voor de rest weer veel murenen en schildpadden gezien, paar kleine manta's in de verte, voor het eerst een zwaardvis gezien.
Alweer maar een paar barracuda's gezien en nog wat flinke krabben.

Zal van de filmpjes binnenkort een compilatie maken en bij de bovenste post erbij plaatsen

#20 Amazon

02-04-2011 - 12:48

Ai ai klinkt weer als een supermooi avontuur.

Idd de bullshark is samen met de tiger shark verantwoordelijk voor de meeste aanvallen op mensen. Ze zijn idd adaptable tot zoet water. Toen ik in Miami in de Everglades was, zei zo'n tourguide dat hij daar ook geregeld bullsharks spotte.. :)

Liep het je niet dun door de broek dat je oog in oog stond met een bullshark? zal mij niet echt lekker zitten denk ik...

Maar ik wacht met smart op de foto's en filmpjes!

PS: mijn duikcursus ging niet door door een sterfgeval in de familie precies in de week dat ik met de cursus zou beginnen. Ik begin nu binnenkort, ook wat lekkerder met je buitenduiken als het wat warmer is

#21 nvalenti13

06-04-2011 - 16:55

Heb filmpje eindelijk geupload, zie boven.

Voor mij geen probleem om bullsharks tegen te komen, haaien is voor mij echt de hoofdprijs met duiken.
Zolang het maar met duiken is, niet als ik aan zwemmen ben.
Was tijden mijn vakantie nog iemand gebeten door zo'n haai in cancun.

Maar succes met je padi, is nu wel beter weer ervoor.
Heb zelf nog nooit in nederland gedoken geen idee wat je gaat zien.
En florida is ook wel relaxt heh.

#22 ysberg

06-04-2011 - 17:09

Een nieuw filmpje! Ik ga er vanavond even goed voor zitten en hem bekijken. :suspect:

#23 Amazon

06-04-2011 - 17:31

My goodness man wat weer een vet filmpje!!!

Kan niet wachten als ik dit zie om ook te gaan duiken.. Wat een monster ook die bullshark. pfff

Gelukkig bleef ie op een afstandje!

Ook mooi hoor die murenes.

Wat is dat nou voor raar beest die recht op je benen kwam afzwemmen op het einde??

#24 nvalenti13

07-04-2011 - 17:04

Die murenen zijn altijd relaxt om te filmen, zwemmen nooit weg dus je kan echt dichtbij komen.
Zijn echt supervet om te zien, echt een ruige kop.

Heb net de naam van die ene vis opgezocht en het is een Remora.
Je weet wel zo''n vis die meelift met haaien en manta's enzo.
En echt waar die vis zat heel de duik te kloten bij ons, volgens mij wou die op onze tank meeliften.
Bleef maar tegen je aanzwemmen en om je heen. ik kon hem gewoon vastpakken en zelf dan bleef die rustig.

#25 ysberg

08-04-2011 - 18:41

Wederom een fijn filmpje zeg! :no:

#26 dhj07

10-02-2012 - 18:40

Bekijk Post nvalenti13, op 02-03-2011 - 22:12, zei:

Na mijn eerste 2 duikvakanties in Mexico heb ik een videocamera aangeschaft om tijdens het duiken te filmen.

2 weken Malediven in mei 2009 was de eerste duikvakantie waar ik heb gefilmd.
7Yq_QmWZxFw

Anderhalf maand later was het alweer tijd voor een weekje Gansbaai Zuid-Afrika.
Heb deze film al ergens in een topic staan maar zet hem toch hierbij.
HPiqyde832A.

Eind van 2009 in december naar Kenia gegaan.
Naar een aantal dagen safari nog 4 duiken kunnen maken.
CEpfzUis79c

Mexico maart 2011
Th9OkTBgoxo

Daarna niet meer op vakantie geweest oa door aanschaf auto en aquarium.
Maar eind deze maand weer terug naar Mexico en heb echt weer zin om van alles te gaan filmen onderwater.

Waar kan ik je films bekijken? Ik ben zelf ook duik fanaat en ben erg benieuwd!

#27 ysberg

10-02-2012 - 20:07

Bekijk Post dhj07, op 10-02-2012 - 18:40, zei:

Waar kan ik je films bekijken? Ik ben zelf ook duik fanaat en ben erg benieuwd!

Ik heb de linkjes weer werkend gemaakt, ze staan weer in de startpost!

#28 owen

27-02-2012 - 17:15

:thumbup: mooie filmpjes :laugh2:

1 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers