Piranha-fury.nl | Forum | Informatie | Piranha | Roofvissen | Aquarium

welke rog blijft klein en is betaalbaar

24 reactie(s) in dit topic
#1 Gast_melvin_*

11-05-2010 - 13:53

hallo,

mijn vraag staat in de titel, maar nog eentje dan kan er bij een rog ook een channa pulchra?

#2 flemming

11-05-2010 - 15:55

Himantura chaophraya

#3 Gast_melvin_*

11-05-2010 - 16:16

Bekijk Post flemming, op May 11 2010, 17:05, zei:

Himantura chaophraya
heey,

Bedankt voor je super snelle reactie,

weet je toevalig ook de prijs van die rog?
En hoe groot wordt die rog?
En wa is het minimale aquarium?

MVG,
Melvin

#4 Gast_melvin_*

11-05-2010 - 16:18

Ik las net dat ie maximaal 2.40meter wordt dat is pretty big!

#5 Gast_CombiChrist_*

11-05-2010 - 16:35

De meeste roggen worden vrij groot. Een soort waar redelijk gemakkelijk aan te komen is en dus betaalbaar, is potamotrygon motoro.

#6 Gast_melvin_*

11-05-2010 - 17:50

Bekijk Post CombiChrist, op May 11 2010, 17:45, zei:

De meeste roggen worden vrij groot. Een soort waar redelijk gemakkelijk aan te komen is en dus betaalbaar, is potamotrygon motoro.
ooh ok,

maar past dat dan in het aquarium die ik zou krijgen wat je toen in je post schreef?

#7 Gast_melvin_*

11-05-2010 - 18:02

marbled?

dat is ook een rog maar weet de nederlandse naam niet die blijft volgesn mij wel klein

#8 gewoon_rik

11-05-2010 - 18:28

ik denk echt dat jij beter eens serieus met je ouders rond de tafel gaat zitten en een aquariumpje bestelt van 3 meter!
anders zonnebaars ofzo zetten... zijn ook rovers en kunnen denk ik wel in een meterbakje ;-)

mvg,

Rik

Deze post is bewerkt door gewoon_rik: 11-05-2010 - 18:28

#9 ysberg

11-05-2010 - 18:59

Lees dit maar even door: KLIK

Geen roggen dus zolang je niet groter kan dan een 1 of 1.30mtr bak.

#10 Gast_melvin_*

12-05-2010 - 15:12

heey allemaal,

volgens mij begrepen jullie het een beetje verkeerd, kijk het zit zo:
In mijn andere topic zei combichrist tegen mij zo van ja in jou aquarium zou ik piranha's zetten en een mooie rog dus ik dacht ooh vet maar in me achterhoofd wist ik wel dat het niet echt zou kunnen vroeger wou ik ook een rog maar uit veel lezen wist ik dus al dat bijna alle roggen grote aquariums nodig hadden en dat ze zelf ook super groot werden. Maar omdat combi dat zei ging ik deze post maken om te kijken of er toch nog kleine roggen zijn maar dat bleek dus niet waar te zijn dus dit topic is denk ik al klaar  :laugh:

Edit:
Bij deze heb ik het gewijzigd uit respect voor jullie allen!

Deze post is bewerkt door melvin: 12-05-2010 - 20:35

#11 onkiebonkie

12-05-2010 - 17:48

Bekijk Post melvin, op May 12 2010, 16:22, zei:

heey allemaal,

jullie begrijpen het verkeer boys, kijk het zit zo:
In mijn andere topic zei combichrist tegen mij zo van ja in jou aquarium zou ik piranha's zetten en een mooie rog dus ik dacht ooh vet maar in me achterhoofd wist ik wel dat het niet echt zou kunnen vroeger wou ik ook een rog maar uit veel lezen wist ik dus al dat bijna alle roggen grote aquariums nodig hadden en dat ze zelf ook super groot werden. Maar omdat combi dat zei ging ik deze post maken om te kijken of er toch nog kleine roggen zijn maar dat bleek dus niet waar te zijn dus dit topic is denk ik al klaar  :laugh:

Boys?

#12 Gast_melvin_*

12-05-2010 - 18:02

Bekijk Post onkiebonkie, op May 12 2010, 18:58, zei:

Bekijk Post melvin, op May 12 2010, 16:22, zei:

heey allemaal,

jullie begrijpen het verkeer boys, kijk het zit zo:
In mijn andere topic zei combichrist tegen mij zo van ja in jou aquarium zou ik piranha's zetten en een mooie rog dus ik dacht ooh vet maar in me achterhoofd wist ik wel dat het niet echt zou kunnen vroeger wou ik ook een rog maar uit veel lezen wist ik dus al dat bijna alle roggen grote aquariums nodig hadden en dat ze zelf ook super groot werden. Maar omdat combi dat zei ging ik deze post maken om te kijken of er toch nog kleine roggen zijn maar dat bleek dus niet waar te zijn dus dit topic is denk ik al klaar :down:

Boys?

Jongens & meisjes?
allemaal?

:laugh:

#13 onkiebonkie

12-05-2010 - 18:20

..... Kijk het zit zo:

Jij bent 13 jaar oud. Je zit hier op een forum met, over het algemeen, veel oudere mensen. Sommige mensen zouden zelfs je vader kunnen zijn. Toen ik 13 jaar oud was haalde ik het niet in mijn hoofd om mensen op een dergelijke manier aan te spreken. Ik ben er ook zeker niet van gediend. "Boys" zeg je maar tegen je vriendjes.

#14 Gast_CombiChrist_*

12-05-2010 - 18:22

Je hebt een PM Melvin. Lees hem goed, denk er over na en vraag desnoods je vader of moeder even om uitleg over wat er hier verkeerd gaat.

#15 Gast_melvin_*

12-05-2010 - 20:32

Bekijk Post onkiebonkie, op May 12 2010, 19:30, zei:

..... Kijk het zit zo:

Jij bent 13 jaar oud. Je zit hier op een forum met, over het algemeen, veel oudere mensen. Sommige mensen zouden zelfs je vader kunnen zijn. Toen ik 13 jaar oud was haalde ik het niet in mijn hoofd om mensen op een dergelijke manier aan te spreken. Ik ben er ook zeker niet van gediend. "Boys" zeg je maar tegen je vriendjes.
hallo beste meneer onkiebonkie,

bij deze wou ik u zeggen en uiteraard ook alle anderen dat het niet mijn bedoeling was het zo over te laten komen.
Daarom bied ik u mijn excuses aan en tevens ook alle anderen in het vervolg zal ik u en de anderen anders aan spreken bij.:
"hallo allemaal"

MVG,
Melvin

#16 misterfun

13-05-2010 - 09:16

keurig melvin ! Om je toch wat advies te geven (Lees ik ben GEEN roggen expert)
Zoals aangegeven is de meest makkelik te verkrijgen soort de Motoro en deze is ook het goedkoopst.
een pup kost zo om en nabij de 130,- De Marbelld waarvan je gelezen hebt is ook een motoro
alleen een ander patroon en niet zomaar te krijgen en dus een stuk duurder.
de motoro zal als volwassen exemplaar een disk maat van tussen de 60 en 90 cm kunnen krijgen.

persoonlijk vindt ik de leopoldy de mooiste rog ( zwart met witte stippen) P14 maar deze kost al snel 500,- en meer.
andere soorten zijn nog duurder.

Ik benadruk nogmaals de info hierboven na te zoeken op internet bv het stingray forum waar echt mensen met ervaring lid zijn
en zelfs iemand met een kwekerij hier in nederland. (hij is naast roggen nu ook arawana's aan het kweken.

een 1 meter aqua is absoluut ongeschikt voor een rog laat staan meerdere.

daarnaast weet ik niet hoeveel zakgeld je in de maand krijgt maar ze lusten graag mosselen en zomaar een kilo in de maand.

de motoro is demakkelijkste te houden rog de andere soorten zijn veel gevoeliger (water waardes, temp, voer enz)

Lees je goed in. maar ga eerst voor makkelijkere rovers om ervaring op te doen.

1 ding nog, ik vindt het heel verstandig van je dat je informatie vraagt in plaats van gewoon kopen kijken waar het schip strand.
suc6 Melvin

#17 Gast_melvin_*

13-05-2010 - 09:48

Bekijk Post misterfun, op May 13 2010, 10:26, zei:

keurig melvin ! Om je toch wat advies te geven (Lees ik ben GEEN roggen expert)
Zoals aangegeven is de meest makkelik te verkrijgen soort de Motoro en deze is ook het goedkoopst.
een pup kost zo om en nabij de 130,- De Marbelld waarvan je gelezen hebt is ook een motoro
alleen een ander patroon en niet zomaar te krijgen en dus een stuk duurder.
de motoro zal als volwassen exemplaar een disk maat van tussen de 60 en 90 cm kunnen krijgen.

persoonlijk vindt ik de leopoldy de mooiste rog ( zwart met witte stippen) P14 maar deze kost al snel 500,- en meer.

Ik benadruk nogmaals de info hierboven na te zoeken op internet bv het stingray forum waar echt mensen met ervaring lid zijn
en zelfs iemand met een kwekerij hier in nederland. (hij is naast roggen nu ook arawana's aan het kweken.

een 1 meter aqua is absoluut ongeschikt voor een rog laat staan meerdere.

daarnaast weet ik niet hoeveel zakgeld je in de maand krijgt maar ze lusten graag mosselen en zomaar een kilo in de maand.

de motoro is demakkelijkste te houden rog de andere soorten zijn veel gevoeliger (water waardes, temp, voer enz)

Lees je goed in. maar ga eerst voor makkelijkere rovers om ervaring op te doen.

1 ding nog, ik vindt het heel verstandig van je dat je informatie vraagt in plaats van gewoon kopen kijken waar het schip strand.
suc6 Melvin
Hallo beste misterfun,

U heeft werkelijk goede info gegeven had ik veel aan maar:
- Ik had dit topic aan gemaakt omdat ik dacht dat er kleinere roggen waren.
- Ik krijg geen zakgeld ik verkoop meestal psp of ds op marktplaats :)
- Ik zou er geen een kopen omdat jullie allen me al hebben ingelicht dat ik een veel maar dan ook echt veel te klein aquarium heb.
Maar toch veel bedankt voor uw hulp en info.
Misschien voor later in de toekomst

MVG,
Melvin
PS. Ik vraag altijd liever eerst of iets kan voordat ik het doe omdat:
1. Roggen koop je niet zomaar want ze zijn flink duur
2. Dalijk zou ik zomaar opeens naar 5 meter moeten upgrade en dat zou het thuis front en de vloer en me kamer niet aankunnen. :tongue:

Deze post is bewerkt door melvin: 13-05-2010 - 09:55

#18 Bobbie

21-05-2010 - 17:35

Makkelijk wel ja, maar de goedkoopste soort is de reticula (geen makkelijke rog, maar met de juiste kennis makkelijk tehouden)

De Leopoldi is de P13 en die heb je in deze crisis tijden al voor 400/500 per stuk. De P14 die jij bedoeld kosten vanaf 1000,- euries ietjes meer :p
Enige soorten die duurder zijn dan leopoldi zijn de P14's en black diamond.. Henlei, Tijgers en Flowers zijn allemaal ook rond dit bedrag.

Nog even een eigen aanvulling.. Roggen moeten in een groepje gehouden worden en hebben veel ruimte nodig. Je bak is veelste klein en de kleinste roggensoorten zijn de Scobina en de Hystrix, maar ook deze halen de 40cm disk (excl. staart)

#19 Jeff1986

09-03-2011 - 18:51

ben ik ff blij dat er in de planning een bak van 300x100x70 staat voor at rogjes enz (A)

#20 Flinn

29-03-2011 - 18:58

Trol mode on:
nog steeds veel te klein ...
Trol mode off:

Vet wat voor roggen ga je nemen?

#21 poloboy

14-10-2011 - 11:44

ben overlaatst gaan kijken en die verkoper zei dus dat eigenlijk geen enkele rog echt klein blijft... ze zullen altijd veel ruimte nodig hebben zei de verkoper...
toch als je wil dat je dier gelukkig is

#22 Jeff1986

14-12-2011 - 15:45

mijn zoewaterroggen tijd was snel voorbij :p lol had 1600 liter ging lek en heb mij n roggen moeten verkopen helaas. MAAR nu ik ffies bezig ben met zeewater komt ern een tank met zee roggen de blue spotted. deze worden max 30 disc size :)

even op dit onderwerp zelf terug te komen... de kleinste zoetwaterroog blijf 40cm disc size... heb je nog een bak van 160x80x60 voor nodig :)

#23 owen

15-02-2012 - 17:15

op marktplaats stond ooit een advertentie van iemand die hele kleine zoetwater roggen had.. je kon ze krijgen voor ongeveer 7 euro en dan waren ze, 5 cm ongeveer,
hij zij ook toen ik hem een mail stuurden dat ze wel in een 80 cm bak konden , ... en dat de soort maar 30 cm werd?! nu ik hier ales lees denk ik dat die man of illegaal handelden, of totaal GEEN verstand hadvan die vissen . gelukkig is de advertentie eraf, maar hij hadvolgens mij wel en koper.... heeeel vroeger wou ik ook 2 roggen maar ik vindt ze leuker om te bekijken in een dierentuin dan ze in me eigen aquarium te hebben,..

Groetjes

#24 Jeff1986

26-02-2012 - 11:39

Roggen zijn prima te houden hoor :) maar vaak worden ze in,verkeerde bakken,gehouden,met verkeerde filtertechniek. Maar als je alles goed voor mekaar heb is het zo vet! Ben blij dat ik straks weer roggen heb!

#25 owen

27-02-2012 - 17:10

roggen zijn super mooi(om te bekijken XD ) en denk ook wel om te houden

1 Gebruiker(s) lezen dit topic

0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers