-
- Piranha forum
- Piranha verzorging - Aquarium, inrichting, waterwaarde, temperatuur, filtratie, verlichting
- Piranha voedsel - Soorten voer, voedingswaarde, hoeveel en hoe vaak voeren.
- Piranha ziekten, parasieten, en verwondingen - Genezing, regeneratie, geneesmiddelen.
- Piranha voortplanting - Paring, kweken, kweek, eitjes, larven, geslacht.
- Piranha foto's en video's - Pygocentrus, Serrasalmus.
-
- Piranha informatie
- Piranha algemeen
- Pygocentrus piranha - Pygocentrus cariba, nattereri, piraya.
- Serrasalmus piranha - Serrasalmus altuvei, brandtii, compressus, eigenmanni, elongatus, geryi, gibbus, hollandi, maculatus, medinai, manueli, rhombeus
- Pygopristis piranha - Pygopristis denticulata
- Pristobrycon piranha - Pristobrycon striolatus
- Piranha kweek - Piranha Voortplanting, kweekverslagen
- Kweek Pygocentrus - Pygocentrus nattereri paring, verzorging nest, eitjes, larven
- Kweekverslagen Pygocentrus nattereri (Roodbuik piranha, Rode piranha) - Kweek ervaringen
- Piranha cohabitaties - Pygocentrus, Serrasalmus houden in groepen.
-
- Roofvissen forum
- Roofvissen verzorging - - Aquarium, inrichting, waterwaarde, temperatuur, filtratie, verlichting
- Roofvissen voedsel - Soorten voer, voedingswaarde, hoeveel en hoe vaak voeren.
- Roofvissen ziekten, parasieten, en verwondingen - Genezing, regeneratie, geneesmiddelen.
- Roofvissen voortplanting - Paring, kweken, kweek, eitjes, larven, geslacht.
- Roofvissen informatie - Informatie over Arowana's, payara's, wolfsvissen en meer.
- Roofvissen foto's en video's - Arowana's, Payara's, Wolfsvissen, Snoekzalmen, Roggen, Slangekopvissen.
-
- Aquarium forum
- Aquarium planten - Voeding, bemesting, Co2, snoeien, onderhouden.
- Aquarium algen - Baardalg, bruindalg, blauwalg, draadalg, bestrijden.
- Aquarium plant profielen - Soorten aquarium planten.
- Aquarium techniek - Apparatuur, pomp, filter, verlichting, verwarming, co2,
- Aquarium water chemie - Stikstofcyclus, bacteriƫn, waterwaarden, waterkwaliteit, ammoniak, nitriet, nitraat, ph, kh, gh, co2.
- Aquarium 'doe het zelf' - Zelbouw projecten, aquaria, lichtkap, meubels, achterwand.
-
- Bekijk nieuwe inhoud
HELP HELP ik heb jonge wat moet ik doen ????
29-01-2008 - 23:34
20 reactie(s) in dit topic
29-01-2008 - 23:34
Hy Pf
Ik heb eergister een topic geplaatst met een filmpje van mijn gekke red hoe die mijn ruitecleaner ff te grazen was aant nemen,nu d8 ik vandaag lok hem eens naar de andere kant van de tank toen ik wat dichterbij kwam zag ik allemaal witte sliertjes uit de bodem steken toen ik nog eens heel goed keek viel mij in dat dat wel eens jonge konden zijn : ) 1cm groot ongeveer en een oranje buikje.
Aangezien ik nog nooit een nestje heb gehad en ook egt niet zou weten wat ik op dit moment het beste kan doen was mijn vraag of iemand mij hiermee op weg zou kunnen helpen? dat word zeker gewaardeerd!!!!
gr kevin
ps>>>> morge foto's geuppt
Ik heb eergister een topic geplaatst met een filmpje van mijn gekke red hoe die mijn ruitecleaner ff te grazen was aant nemen,nu d8 ik vandaag lok hem eens naar de andere kant van de tank toen ik wat dichterbij kwam zag ik allemaal witte sliertjes uit de bodem steken toen ik nog eens heel goed keek viel mij in dat dat wel eens jonge konden zijn : ) 1cm groot ongeveer en een oranje buikje.
Aangezien ik nog nooit een nestje heb gehad en ook egt niet zou weten wat ik op dit moment het beste kan doen was mijn vraag of iemand mij hiermee op weg zou kunnen helpen? dat word zeker gewaardeerd!!!!
gr kevin
ps>>>> morge foto's geuppt
30-01-2008 - 02:57
haha dat was al voorspeld maar roodbuikje?
aan de fotos morgen hebben we meer
ik weet zelf niet wat et beste is om te doen maar ik denk wel dat je ze appart moet gaan zetten
aan de fotos morgen hebben we meer
ik weet zelf niet wat et beste is om te doen maar ik denk wel dat je ze appart moet gaan zetten
30-01-2008 - 10:24
Dat rode buikje zou goed kunnen ( dit is de voedingsbron die ze de eerste dagen verteren.)
Hier een heel duidelijk voorbeeld van een baby arowana
Hier een heel duidelijk voorbeeld van een baby arowana
30-01-2008 - 15:03
Leuk man, dacht het al te zien aan je filmpje,
Denk dat het leukste en makkelijkste een drijvend kweekbakje is. Met een buisje een aantal jonkies opzuigen (stuk of 20) en in het bakje stoppen wat gewoon drijft in je hoofd bak. Met grote spoed artemia eitjes halen, deze komen na 3 dagen uit en zijn het beste voer voor je kleintjes.
Doe dit snel want het rode buikje is met een klein weekje weg en moeten ze eten van buitenaf krijgen. Nu lekker laten groeien en de eventuele dode eruit vissen.
Veel suc6
Denk dat het leukste en makkelijkste een drijvend kweekbakje is. Met een buisje een aantal jonkies opzuigen (stuk of 20) en in het bakje stoppen wat gewoon drijft in je hoofd bak. Met grote spoed artemia eitjes halen, deze komen na 3 dagen uit en zijn het beste voer voor je kleintjes.
Doe dit snel want het rode buikje is met een klein weekje weg en moeten ze eten van buitenaf krijgen. Nu lekker laten groeien en de eventuele dode eruit vissen.
Veel suc6
Deze post is bewerkt door Bedman: 30-01-2008 - 17:46
30-01-2008 - 18:55
Vet man! Nu maar hopen dat je ze groot kunt brengen!
Heb je de mogelijkheden om eraan te beginnen?
Succes!
Succes!
30-01-2008 - 20:29
Cool man!!!
Het is te hopen dat je er nog wat van over houd.
Het is te hopen dat je er nog wat van over houd.
30-01-2008 - 22:24
~Pira&nha~, op Jan 30 2008, 05:05 PM, zei:
Vet man! Nu maar hopen dat je ze groot kunt brengen!
Succes!
Succes!
thanks m8
Ik heb nog een aquarium van 60liter gekocht vanmiddag heb het filtersponsje eruit gehaald een deel van de watten van mijn grote filter eruitgehaald en in het kleine pompje gedaan,en nog een extra airflow 1 erbij.
Aquarium deels gevuld met water van grote.
Even het water getest en dat was prima in orde..
Toen met een slang en met een pijpje de kleintjes voorzichtig opgezogen en in het kleine aquarium laten lopen.
Ik heb dr ongeveer 40 in het kleine aquarium gekregen.
Kort erna artemia quick gevoerd en nu maar afwachten of het goed gaat!!
Ook al blijft er maar 1tje over het lijkt me gewoon eens ruig om zoiets zelf te doen..
gr k
31-01-2008 - 01:05
ja idd al zou je idd 1 over houden zo onverwachts super tog ik hoop dat er meer overleven maarja dat kun je nooit zeggen natuurlijk
31-01-2008 - 10:14
Wanneer je ze goed voed blijven ze allemaal leven, en geloof mij 40 jonge pirs vreten de oren van je hoofd
suc6
31-01-2008 - 18:28
Even een foto van mn bakkie en een filmpje op youtube, je ziet ze nog niet zo heel goed op de camera maar dat komt nog wel

http://nl.youtube.co...h?v=UCpvDCo7ko0
Deze post is bewerkt door kevin: 31-01-2008 - 18:32
31-01-2008 - 23:05
de killers hehe super zo lief klein hehe
01-02-2008 - 12:59
Super man
09-05-2008 - 13:39
kevin, op Jan 31 2008, 05:38 PM, zei:
Even een foto van mn bakkie en een filmpje op youtube, je ziet ze nog niet zo heel goed op de camera maar dat komt nog wel

haha echt vet
waar moet je er straks mee heen dan 40 stuks
of kan je ze bij een winkel inleveren/verkopen
dat zou vet zijn he heb je ook wat trug hahaha
maar ziet er super uit
22-04-2009 - 13:50
WoW, echt zalig man. Hoop dat dit mij ook ooit nog eens overkomt, moet een intens gevoel zijn!!
Veel succes met de opkweek ervan!!
Veel succes met de opkweek ervan!!
22-04-2009 - 16:08
Toppic kick.
22-04-2009 - 16:24
Ja hoe zijn de vissen nu?
14-02-2012 - 11:54
echt vet!
14-02-2012 - 20:37
ahum.... Owen, dit topic is al 4 jaar over datum....
16-02-2012 - 23:18
Is het na 2 jaar niet meer vet?
1 Gebruiker(s) lezen dit topic
0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers